• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flipper

Har ärvt en klocka som jag inte vet speciellt mycket om. Det jag kan säga är att det är en Flipper och det borde röra sig om en relativt tidig plastklocka, min gissning sent 60-tal. Olika vridringar som går att byta. Jag tycker den är lite rolig och skulle gärna vilja använda den men tyvärr är den trasig. Har låtit en urmakare titta på den men han trodde inte att den gick att laga. Någon som vet mer om märket, modellen och om den verkligen inte går att laga?
IMG_0646.JPG

IMG_0650.JPG
IMG_0647.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Riktigt cool klocka, jag tycker helt klart att det kan vara värt någon krona att fixa till den, borde ju gå att fixa, så skulle jag vara dig så skulle jag prova med några flera urmakare för att bli riktigt säker på att det inte går att laga till den! Men lägg tråden på vintage forumet istället så får du garanterat svar....

Lycka till med klockan!

https://klocksnack.se/forums/vintage.13/
 
Topp