• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Florens - Toscana

M021

Rolex
2-Faktor
Kära vänner,

Sitter nu i ett tåg på väg mot Eindhoven och flyget som ska ta mig till Pisa, (Ryanair premiär, Gud bevare mig väl). Hyrt bil en vecka och ska bila genom Toscana och avnjuta lite vin och god matt med tjejen.

Än så länge ett planerat klockstopp i Florens hos den första Panerai butiken, någon här som har erfarenheter av klockbutiken i Pisa/Florens/Siena?

Kommer definitivt ett trevligt wristshot med en vingård i horisonten senare i veckan ;)
 
C

Crowolf

Guest
Låter underbart! Missa inte Lucca, väldigt trevligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

AndyAnd

Cartier
Akta dig för Restricted zones i centrala Florens om du kör bil så slipper du böter som kommer ett år efter. :) utöver det så är Florens helt fantastiskt!
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Vi kör en bump på denna istället för en ny!

Planerar att åka till Toscana om några veckor. Första stoppet blir Bologna och vidare till Florens, Siena och Lucca. Söker främst tips på bra butiker som har begagnade klockor i sitt utbud! Men skulle någon sitta på ett sjukt bra tips på butiker med nytt, matställen, klädaffärer etc så tar jag tacksamt emot det mesta! Har varit i Florens och Lucca tidigare så där tror jag att jag betat av några av de mest turistiga grejerna!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi kör en bump på denna istället för en ny!

Planerar att åka till Toscana om några veckor. Första stoppet blir Bologna och vidare till Florens, Siena och Lucca. Söker främst tips på bra butiker som har begagnade klockor i sitt utbud! Men skulle någon sitta på ett sjukt bra tips på butiker med nytt, matställen, klädaffärer etc så tar jag tacksamt emot det mesta! Har varit i Florens och Lucca tidigare så där tror jag att jag betat av några av de mest turistiga grejerna!
Har varit där med jobbet några gånger. Inte hunnit med så mycket klockrelaterat. Men det finns några butiker vid torget. Ta en middag på Ristorante da Fabio. Skippa lunchen och ta en full middag... Maten slutar aldrig bäras in. Galet mycket och väldigt gott. När man tror man ska spricka så kommer efterrätterna.....
 

Pere

Breitling
2-Faktor
Har varit där med jobbet några gånger. Inte hunnit med så mycket klockrelaterat. Men det finns några butiker vid torget. Ta en middag på Ristorante da Fabio. Skippa lunchen och ta en full middag... Maten slutar aldrig bäras in. Galet mycket och väldigt gott. När man tror man ska spricka så kommer efterrätterna.....
Tack! Kul med tips på restauranger! Italien har många gånger en väldigt bra nivå utan att man behöver leta i flera timmar
Ska kolla torget och kommer du på andra grejer så hojta till!
 
Topp