Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Flyktingskrisen KS insamling

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sizar, 5 september 2015.

1. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Hej! Det finns en liknande tråd här på ks där vi skänker en summa pengar efter varje klockköp till barncancerfonden. Jag tänkte att eftersom flyktingskrisen är så aktuell i nuläget att vi kunde öppna en liknande tråd där alla frivilligt får skänka en summa efter såld/köpt klocka. Går givetvis att bara skänka en summa om man vill. Ingen summa är för stor eller för liten utan jag tror att alla håller med om att tanken räknas. Har 3 klockor ute nu på köp och sälj och jag kommer donera 300-500kr per såld klocka. Hoppas flera vill haka på, jag vet att det finns gott om goda själar här på KS! Ni kan läsa mer om det här, http://vigorvadvikan.com

Andyrew, Airman, JoberMan och 33 andra gillar detta.
  2. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Bra initiativ!

Karatekid, Savagear114 och Sizar gillar detta.
  3. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Tackar, hoppas fler hakar på!

Savagear114 gillar detta.
  4. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Grymt bra initiativ! Skickade massa kläder idag, sätter in en slant också :)

Sizar gillar detta.
  5. Donorvar

Donorvar Bonde

Verkligen en mycket god idé Sizar! Jag swishar en slant och ska även ha i åtanke att sälja av ett par klockor till förmån för alla dessa medmänniskor i kris.

Sizar gillar detta.
  6. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Vad kul att höra, en stor eloge till dig!

7. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Väldigt fint av dig! Börjar bli lite liv i tråden nu :)

8. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Bra initiativ! Radiohjälpen drog jag iväg stålar till och vi packar påsar till vigörvadvikan s insamlingsplatser.

Så här kan du hjälpa till:
    - Swisha
    valfritt belopptill 9019506, skriv FLYKT som meddelande (hela beloppet går till Radiohjälpen)- SMS:a FLYKT till 72 999 för att ge 100 kr (93 kr går till Radiohjälpen, ev trafikavg. kan tillkomma)
    - Ring0900-25 100 för att ge 100 kr (91 kr går till Radiohjälpen, ev trafikavg. kan tillkomma)

Omen, JoberMan, Syven och 9 andra gillar detta.
  9. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Bra initiativ! Klart man ska hjälpa till om man kan

Sizar gillar detta.
  10. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra där!
    Har swishat ett bidrag.

Sizar gillar detta.
  11. Klart som korvspad!

Sizar gillar detta.
  12. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Mycket bra initiativ!!

Sizar gillar detta.
  13. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Fan vad härligt att se att fler och fler bidrar!! Och tack Gummo för ytterligare instruktioner på hur man kan vara till hjälp! :)

Gummo gillar detta.
  14. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Fan vad grymt! Dagens goda gärning avklarad för din del :)

15. TiE

TiE Friends of KS

Klart man ska hjälpa till. För min del lär det bli via radiohjälpen

ZtaFfaN, Anders W och Madame gillar detta.
  16. Patric Aronsson

Patric Aronsson Friends of KS

Bor granne med Migrationsverket i Mölndal (Gbg) och har flertalet ggr försökt (ibland) lyckats ge kläder, barnvagnar etc.
    Iaf Migrationsverket har inte kapacitet att ta emot gåvor utan hänvisar till etablerade hjälporganisationer. Då man ser hur dom kämpar för platser just nu inser man just denna begränsning, det fungerar bra runtomkring verkar det som så länge dometablerade kanalerna nyttjas. Svårt att se dock vad som går fram i det man bidrar med både ekonomiskt och fysiskt men litar på att det händer!
    Mvh / Patric

MKRGG, Sizar och Mforce gillar detta.
  17. egbert

egbert Friends of KS

Tack Gummo. Du fick mig precis att skänka ett lax. Känns bra.

MariaE, Anders W, Madame och 2 andra gillar detta.
  18. Björklund

Björklund Friends of KS

Råkade sätta in samma belopp två gånger men vad gör det? In med mer pengar gott folk!

Anders W, Madame och Gummo gillar detta.
  19. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Vilka hjältar ni är!!!!!!

20. Madame

Madame Bonde

Finns även insamlingar om man har skor, kläder och hygienartiklar över: "Vi gör vad vi kan"
    INSAMLING i Kungsträdgården, 11 september kl 11–18 och 12 september kl 10.00-15.30.ENDAST SKOR!

Finns även :
    INSAMLING på Södra Teatern/Kägelbanan, söndagen den 13 september kl 11-16
    Insamling av hygienartiklar (endast i obrutna förpackningar), kläder (endast hela, rena och torra), oanvända underkläder samt skor (hela, rena, torra, lagda parvis i knuten plastpåse, gärna med ett par oanvända strumpor i). Inga leksaker! Rent och torrt är viktigt på grund av mögelrisken som annars finns under transporten.

Patric Aronsson, Anders W och Gummo gillar detta.
  21. Patric Aronsson

Leksaker verkar svårt att bidra med, hela rena kläder funkat bra men barnen vill också vara med och samlat ett par påsar....
    Ngn som runt Migrationsverket i Kållered har tips? Lekkompisar finnes även i 5-7, hur gör man för att etablera den kontakten?
    Rum och hjärta finnes iaf.

Karatekid, Sizar, Gummo och 1 annan gillar detta.
  22. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    1k till radiohjälpen. Den där bilden på pojken på stranden tog fan livet av mig. Sett en hel del skit i mitt liv men när jag såg den där bilden på den drunknade pojken så såg jag fan min egen grabb ligga där.

plattfot, Syven, mega och 6 andra gillar detta.
  23. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Fan vad bra, tack Madame! Ni andra som vet fler tillvägagångssätt att hjälpa till på så får ni gärna dela med er!

24. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

Väldigt fint erbjudande av dig, antar att det bästa är att ringa dit och fråga.
    Vet att man kan volontära som kontaktperson för ensamkommande barn. Det kanske kan vara något?

25. Patric Aronsson

Vi undersöker faktiskt det, frugan och jag satt och talade länge igår och även förra veckan hur vi skulle kunna bidra med annat än ekonomiska resurser, eftersom vi bor granne med en mottagning just för ensamkommande flyktingbarn (200m) inriktar vi oss att kunna bli ngn sorts stödfamilj. Återkommer med resultatet, initialt verkar det som vanligt och av bra skäl finnas lite byråkrati kring ämnet.

Anders W, Mforce, JaTack och 2 andra gillar detta.
  26. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Otroligt bra initiativ!

Sizar gillar detta.
  27. Sizar
    Trådstartare

Sizar Bonde

tycker det låter som ett jättebra initiativ. Ja återkom gärna, jag kommer vänta spänt!

28. Hugii

Hugii Biskop

Det bästa som dessa barn kan få är just vuxna förebilder! Kör på! Tror det är kommunens ansvar, så du kan alltid börja där!

Patric Aronsson och Sizar gillar detta.
  29. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Eloge till dig och familjen. Det bästa man kan göra är att finnas där som stöd. Vi hade en stödfamilj när vi kom till Sverige för en väldans massa år sen. Det växte till en mycket fin kontakt genom åren och inte ett enda julkort/födelsedagskort har missats sedan dess:)

Andyrew, Gummo, MariaE och 7 andra gillar detta.
  30. Plomeros

Plomeros Bonde

Bra initiativ. kommer också sätta in en slant

Sizar gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield