• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flyktingskrisen KS insamling

MariaE

Panerai
Det finns lite olika kanaler ni kan gå genom. Vi har gått genom kommunen. Nu har vi redan etablerad kontakt där som familjehem men ni kan ringa och anmäla intresse som kontaktperson, bäst är att skicka en ansökan eller gå in på http://www.familjehemsbanken.se/sokesnotiser/ där finns stora och små uppdrag över hela landet. Vill du tillfälligt volontärarbeta så kan jag varmt rekommendera röda korset, där kan hela din familj hjälpa till. http://frivillig.redcross.se/gui/index.aspx
Jag har sen en tid tillbaks en bra kontakt med en kyrka (södra stockholm) dit vi lämnar alla leksaker. Varje måndag har kyrkan öppet så nyanlända kan komma och hämta leksaker. Vissa leksaker behålls i kyrkan så att barn kan få komma dit och leka med andra barn.
Just nu samlar vi också skor till vigorvadvikan.se i Kungsan. I varje par skor stoppas ett par strumpor och i barnskorna lägger mina barn ner en ballong och klistermärke.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Pengar swishade.
Så enkelt att bidra med en slant!
Som sagt innan, den för bilden på pojken bränner på näthinnan...
 

Madame

Omega
image.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Dom pratade på radion höromdagen att dom inte ville att man skulle skicka kläder etc. Bättre med pengar så dom kan köpa saker på plats. För mycket jobb och dyrt att frakta. Fast folk som redan är här vill nog gärna ha kläder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dom pratade på radion höromdagen att dom inte ville att man skulle skicka kläder etc. Bättre med pengar så dom kan köpa saker på plats. För mycket jobb och dyrt att frakta. Fast folk som redan är här vill nog gärna ha kläder.
Man får se detta lite som en bonus tycker jag.
Det finns organiserade stödorganisationer som samlar in pengar och har ett system för att använda dessa. Man kan ju räkna ut ganska enkelt att medicin är högre upp på priolistan än en ny t-shirt.

Därtill finns det nu några frivilliga som samlar in kläder.

För vissa är det säkert enklare att rensa garderoben och skänka kläder än att skänka pengar.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas verkligen den här positiva och hjärtliga trenden som sköljer över landet fortsätter, och fastnar i folks innersta väsen.

Min pessimistiska sida ser hur det om några veckor är tillbaka till det vanliga, lite som på jobbet när någon jobbig Cipramiltuggande inspirationscoach varit på besök. En vecka där samtalen i fikarummet består av "Åh, han hade verkligen rätt i det han sa! Jag ska börja leka mer och ha jättekuuul på jobbet, yadayada".

Sorry, jag behöver nog en positivetscoach... Bra initiativ iaf, inshallah kommer den här tråden ligga kvar i toppen här på KS under lååååång tid framöver!
 
Topp