• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta länk från IWC Spitfire UTC till Mark XVI

MrPlow

Rolex
Hur gör man om man vill flytta en länk mellan IW325108 till IW325501?

ImageUploadedByTapatalk1391460474.992848.jpg

->
ImageUploadedByTapatalk1391460252.106983.jpg


Först provade vi men ändlänkarna var fel... Efter att ha mailat Nymans och Krons (utan svar 2 veckor). Mailat IWC centralt och fått svar att jag måste besöka AD. Blivit sjukt dåligt bemött på Nymans först fått förklarat att det är en heeeeeelt annan bredd på länken tillslut fått numret till deras urmakare i Västerås (han var dock sjuk).

Så tänkte jag... KS har säkert svaret. Jag gissar på inom 7 min :) allra mest imponerad blir jag om någon dessutom har ett par ändlänkar att sälja :)
 

UNO

Panerai
Inget svar men lite medlidande och erfarenhet.
IWC har ett myller av mått på länkar, straps och endlänkar. Till synes lika passar inte och det är inte ens tydligt för ADs.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kan tyvärr inte hjälpa till heller. Dom två länkar jag har ser lika ut vid en hastig blick, men visar sig diffa en mm vid mätning, så det är nog tyvärr ett myller som sas ovan ...

Hoppas du löser det hela, för ett byte mellan dom två kommer att resultera i en överjävligt snygg combo! :cigar:
 

MrPlow

Rolex
Efter att ha pratat med IWC-urmakarna på Nymans i Västerås så fick jag reda på:

För att flytta en länk från IWC Spitfire UTC ref. IW325108 till IWC Pilot Mark XVI ref. IW325501 behövs 2 st ändlänkar med ref. IWA17797. Har inte testat att det funkar men de ingående länkbitarna i de olika länkarna har samma ref så det borde funka.

Enda kruxet är det 2500 kr st som ändlänkbitarna kostar... Det verkar inte vimla av dem internet heller (0 träffar på google)... Så det får bli en köpesannons på en hel länk!
 

UNO

Panerai
Till tröst;
1. Det finns en lösning.
2. Det kostade ungf lika mycket till min Breitling Chrono Colt resklocka.
 
Topp