• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

tissoter

Audemars
Skulle välja Bagaregården över Eriksberg. Mer "äkta Göteborg" med spårvagn och landshövdingehus.
Hmm bott i lunden bland annat och det är ju hyfsat nära bagaregården, brukade ibland promenera dit men upplevde inte det som ett så bra område. Bara en känsla iofs, dock kändes det långt ifrån stan. Olskroken däremot ligger ju på vägen dit och det är riktigt bra. Kanske dyrare då det är bra läge.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hmm bott i lunden bland annat och det är ju hyfsat nära bagaregården, brukade ibland promenera dit men upplevde inte det som ett så bra område. Bara en känsla iofs, dock kändes det långt ifrån stan. Olskroken däremot ligger ju på vägen dit och det är riktigt bra. Kanske dyrare då det är bra läge.
De skall tydligen bygga flyktingboenden mitt i bagaregården, vilket mäklarna tror kommer sänka priset på området. Kan vara bullshit, men något jag hört i alla fall. :)
 

tissoter

Audemars
De skall tydligen bygga flyktingboenden mitt i bagaregården, vilket mäklarna tror kommer sänka priset på området. Kan vara bullshit, men något jag hört i alla fall. :)
Det är ju bara skippa direkt i så fall.
Lunden kan jag rekommendera starkt om man vill ha närhet till stan men ändå ett visst lugn. Trivdes bra i området, men bästa läget var nog när jag bodde nära Scandinavium, riktigt bra men dyrare helt klart.
 

Macklin

Cartier
Vi åker ner fredag - söndag!
Lånelöfte klart.
Skrev på försäljningen av villan idag.

Så nu äre jakt. Målet att signa innan sista för att slippa amorteringskravet.

Härligt väder västkusten bjuder på idag, bara att vänja sig och köpa nåt med minst 500m vattentäthet. ;)
Lycka till med lägenhetsletandet och ta alla råd i den här tråden med en nypa salt, det viktiga är att du och din bättre hälft trivs.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Härligt väder västkusten bjuder på idag, bara att vänja sig och köpa nåt med minst 500m vattentäthet. ;)
Lycka till med lägenhetsletandet och ta alla råd i den här tråden med en nypa salt, det viktiga är att du och din bättre hälft trivs.


Tack.

Vi sitter på lilla londons inglasade uteplatsz här i regnet. Nyss varit i bagaregården. Mkt positivt överraskad :)

Även kollat en på linne ca: 100m ifrån mor och far på linnegatan.. Bättre läge/sämre lägenhet :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack.

Vi sitter på lilla londons inglasade uteplatsz här i regnet. Nyss varit i bagaregården. Mkt positivt överraskad :)

Även kollat en på linne ca: 100m ifrån mor och far på linnegatan.. Bättre läge/sämre lägenhet :)
Hade valt läge 10 av 10 gånger om man är ung. Skönt att komma till något när man går utanför dörren. Köpte rätt nyligen och bestämde mig direkt för att bo centralt, ångrar mig inte en sekund.
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tack.

Vi sitter på lilla londons inglasade uteplatsz här i regnet. Nyss varit i bagaregården. Mkt positivt överraskad :)

Även kollat en på linne ca: 100m ifrån mor och far på linnegatan.. Bättre läge/sämre lägenhet :)

Personligen rankar jag Linné högst följt av Haga och Kungshöjd.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vi åker ner fredag - söndag!
Lånelöfte klart.
Skrev på försäljningen av villan idag.

Så nu äre jakt. Målet att signa innan sista för att slippa amorteringskravet.
Är det inte bättre att köpa efter det träder i kraft och därmed kanske göra en bättre affär eftersom du slipper budkrig med folk som egentligen knappt har råd?
 

ErikGBG

Audemars
Hade valt läge 10 av 10 gånger om man är ung. Skönt att komma till något när man går utanför dörren. Köpte rätt nyligen och bestämde mig direkt för att bo centralt, ångrar mig inte en sekund.
Helt klart. Bodde i masthugget från 22-25, jävla dröm.
Finns massa tid att bo utanför stan när man är äldre
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det bör du nog kolla upp. Ett lånelöfte är en indikation och inget "löfte" som det låter. Du kommer behöva lämna förnyade uppgifter när du tar lånet. Ska du ljuga då?


Ljuger? Vad pratar du om? Bankmannen vet precis min situation.. Och har lämnat fullständiga uppgifter. Vet inte vad du försöker komma fram till???

Fick för övrigt låna mer om det var så
Men har själv satt min gräns.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Så nu kanske vi kan lämna det bakom oss? Och låta tråden fokuser på boendet, inte finansieringen..

Ska på massa visningar i lunden imorgon. Mkt spännande
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ljuger? Vad pratar du om? Bankmannen vet precis min situation.. Och har lämnat fullständiga uppgifter. Vet inte vad du försöker komma fram till???

Fick för övrigt låna mer om det var så
Men har själv satt min gräns.
Det jag syftar på är att du fått ett lånelöfte. Att få ett bolån beviljat är en annan sak. Om du fått miljonlånelöfte baserat på en öppen dialog med banken under vilken du varit tydlig med att hushållets inkomster kommer att understiga det kassaflöde ni genererar via CSN-lån så är det bara att gratulera. Återigen ett exempel på hur banken inte är låntagarens vän utan en riskkalkylerande säljorganisation med alla trumf på hand.
Med det sagt - alla gör som de vill och ni kommer säkert reda ut situationen. Räntorna kommer säkert att ligga kvar i källaren länge och ni kommer säkert båda att få jobb redan innan examen, samtidigt som bostadsrätten dubbleras i värde och bekostar hela er utbildningstid. Grymt bra. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det jag syftar på är att du fått ett lånelöfte. Att få ett bolån beviljat är en annan sak. Om du fått miljonlånelöfte baserat på en öppen dialog med banken under vilken du varit tydlig med att hushållets inkomster kommer att understiga det kassaflöde ni genererar via CSN-lån så är det bara att gratulera. Återigen ett exempel på hur banken inte är låntagarens vän utan en riskkalkylerande säljorganisation med alla trumf på hand.
Med det sagt - alla gör som de vill och ni kommer säkert reda ut situationen. Räntorna kommer säkert att ligga kvar i källaren länge och ni kommer säkert båda att få jobb redan innan examen, samtidigt som bostadsrätten dubbleras i värde och bekostar hela er utbildningstid. Grymt bra. :)


Tackar för det :)
 
Topp