• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

Toftich

Rolex
2-Faktor
Det har sålt's några i området för allt mellan 1,8-2.1 senaste året så så mycket har dom inte gått upp:):(
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har bott i stan hela i livet, och kan konstatera följande efter det du nämnt:

- Du har inte råd att bo i någon av de centrala delarna, alltså utesluter vi Linné, haga, vasa, johanneberg, innanför vallgraven m.fl.

- Du vill betala runt 2 miljoner. Vet inte hur stor lägenhet du kräver, men vi kan ju utgå från att du vill ha en 2a på typ 50-60kvm.

Då skall du titta på följande områden med dina kriterier:

Högsbo. Ligger sydväst, och i Högsbo har du följande områden:
Marklandsgatan med omnejd. Lugnt, stilla och nära till grönområden. Ligger 2 hållplatser från Linnéplatsen, och består till stordel av 8våningshus.

Flatås. Ligger bortanför Marklandsgatan. Lite mer barnfamiljer tack vare att området är uppbyggt med gårdar (Till skillnad från marklandsgatan-området). Kan vara en bit att gå till hållplatser, och området är lite mer "frölunda" än vad marklandsgatan är.

Axel Dahlströms Torg. Lite tröttare och fult, men likväl helt okej. Ligger en spårvagnshållplats bort från marklandsgatan.

Kaverös. Ligger ännu en hållplats bort, och är rätt trevligt. Lugnt och stilla.

Mölndal. Är ingen expert på mölndal, men det finns flera områden mellan korsvägen och mölndal centrum som är trevliga. Förslagsvis Krokslätt.

Munkebäck.

Munkebäck är nog bra som fan för er. Även Kålltorp, som ligger granne. Det är östra Göteborg, och är lite tätare med restauranger och liknande än vad Högsbo är.
Dessutom mycket grönområden.

Du bör hitta 2or för drygt 2 mille här.

Om ni vill snåla, så får ni titta ännu längre bort, eller möjligtvis i Gamlestan/Bellevue.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag har bott i stan hela i livet, och kan konstatera följande efter det du nämnt:

- Du har inte råd att bo i någon av de centrala delarna, alltså utesluter vi Linné, haga, vasa, johanneberg, innanför vallgraven m.fl.

- Du vill betala runt 2 miljoner. Vet inte hur stor lägenhet du kräver, men vi kan ju utgå från att du vill ha en 2a på typ 50-60kvm.

Då skall du titta på följande områden med dina kriterier:

Högsbo. Ligger sydväst, och i Högsbo har du följande områden:
Marklandsgatan med omnejd. Lugnt, stilla och nära till grönområden. Ligger 2 hållplatser från Linnéplatsen, och består till stordel av 8våningshus.

Flatås. Ligger bortanför Marklandsgatan. Lite mer barnfamiljer tack vare att området är uppbyggt med gårdar (Till skillnad från marklandsgatan-området). Kan vara en bit att gå till hållplatser, och området är lite mer "frölunda" än vad marklandsgatan är.

Axel Dahlströms Torg. Lite tröttare och fult, men likväl helt okej. Ligger en spårvagnshållplats bort från marklandsgatan.

Kaverös. Ligger ännu en hållplats bort, och är rätt trevligt. Lugnt och stilla.

Mölndal. Är ingen expert på mölndal, men det finns flera områden mellan korsvägen och mölndal centrum som är trevliga. Förslagsvis Krokslätt.

Munkebäck.

Munkebäck är nog bra som fan för er. Även Kålltorp, som ligger granne. Det är östra Göteborg, och är lite tätare med restauranger och liknande än vad Högsbo är.
Dessutom mycket grönområden.

Du bör hitta 2or för drygt 2 mille här.

Om ni vill snåla, så får ni titta ännu längre bort, eller möjligtvis i Gamlestan/Bellevue.


Tack. mkt hjälpande ska kolla in de områdena direkt
 

Ruben

Rolex
Håll dej borta från Hisingen. Finns bra områden på Hisingen, men är ändå lite fel sida av stan (bor själv på Hisingen)
Hade satsat som tidigare nämnt på något av dessa områden: Majorna, Munkebäck, Kålltorp.
I Majorna har man när till Slottsskogen och i Kålltorp/Munkebäck nära till Skatås (gbgs bästa motionsspår enligt mig)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ja. Och mera blir det. Som sagt, passa på innan priserna sticker. Området runt bellevue som tidigare har varit en skamfläck är på god väg att bli posh...
ok, flytt lät bli först i augusti/september men kanske inte är sådan panik! huset åker ut till salu nästas vecka förmodligen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Allt nybyggt är ju ganska snyggt... Måhända är just din port tråkig men som stadsdel är det ju ett lyft mot förr.
Tycker hela stadsdelen är trist, och kan helt ärligt inte hitta många fördelar förutom att det är billigt, går snabbt till stan och att det är fint runt kviberg. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tycker hela stadsdelen är trist, och kan helt ärligt inte hitta många fördelar förutom att det är billigt, går snabbt till stan och att det är fint runt kviberg. :)
men du kan inte rekommendera att flytta dit som ny i stan?

jag har mina föräldrar mitt på linnegatan så bor gärna någorlunda transportsträcka därifrån. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Billigt, går fort att ta sig till stan och närheten till grönområden är ganska bra fördelar.
Beror ju på vad man har för kravbild. Det finns inte mycket kul i området, SKF är svinfult, det är stendött, inga bra mataffärer, mycket alkisar och pundare etc. :)
men du kan inte rekommendera att flytta dit som ny i stan?

jag har mina föräldrar mitt på linnegatan så bor gärna någorlunda transportsträcka därifrån. :)
Gamlestan är relativt långt till Linnégatan. Då hade jag rekommenderat Marklandsgatan.

Det är helt ok som första boende. Men räkna med att det känns som förorten. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Beror ju på vad man har för kravbild. Det finns inte mycket kul i området, SKF är svinfult, det är stendött, inga bra mataffärer, mycket alkisar och pundare etc. :)

Gamlestan är relativt långt till Linnégatan. Då hade jag rekommenderat Marklandsgatan.

Det är helt ok som första boende. Men räkna med att det känns som förorten. :)

när du säger förorten, hur menar du då?:p är det pundare, alkisar osv. sånt vill jag komma ifrån. jag vill kunna gå ut och bara njuta av omgivning och atmosfär :) haha. ta mig lätt till fik, uteserveringar, grönområden, mm :) mkt. krav/önskemål. liten budget.

denna tex:
http://www.hemnet.se/bostad/bostads...-goteborgs-kommun-tredje-langgatan-40-9102495

hur ser det ut i gbg, är det lockpriser? slutar den på 3 millar?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
när du säger förorten, hur menar du då?:p är det pundare, alkisar osv. sånt vill jag komma ifrån. jag vill kunna gå ut och bara njuta av omgivning och atmosfär :) haha. ta mig lätt till fik, uteserveringar, grönområden, mm :) mkt. krav/önskemål. liten budget.

denna tex:
http://www.hemnet.se/bostad/bostads...-goteborgs-kommun-tredje-langgatan-40-9102495

hur ser det ut i gbg, är det lockpriser? slutar den på 3 millar?
Räkna med att allt går upp typ 15%, i Linné säkert ännu mer.

Gamlestan är fullt av pundare och alkisar ja. Det är visserligen inget du slipper nånstans, men i andra områden blir det inte lika tydligt.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Räkna med att allt går upp typ 15%, i Linné säkert ännu mer.

Gamlestan är fullt av pundare och alkisar ja. Det är visserligen inget du slipper nånstans, men i andra områden blir det inte lika tydligt.

damn, mkt info nu:D haha du kan inte skanna hemnet åt mig? ;) du verkar har koll på gatorna till och med :D
 
Topp