• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

The lord

Audemars
Ska generalisera lite,här i backa finns ett område som består av hyresrätter kallas även Backa Beirut där håller gängen till, skulle knappt sätta min fot där på dagen.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ska generalisera lite,här i backa finns ett område som består av hyresrätter kallas även Backa Beirut där håller gängen till, skulle knappt sätta min fot där på dagen.

ok. nja. jag håller mig nog ifrån närheten av de områden helt och hållet då helst :)
vill inte ens chansa att man hamna på samma pendel lr liknande på väg hem en sen kväll lr liknande :p
tack iaf :D
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag är uppväxt i Brunnsbo, bodde där i 25 år. Se på fan blev varken, skjuten, huggen, rånad eller misshandlad. Gick bra att ta dubbla examen därifrån också :)

Men jag har full förståelse för att man vill söka sig till vissa områden hellre än andra.

Bara som en notis finns ingen pendel som sådan i Götet :D
 
Senast ändrad:

Rookien

Panerai
Göteborg är tyvärr värdelöst på alla sätt, har själv bott där några år i min ungdom.
Skulle jag under pistolhot flytta dit skulle jag föredra vasastan.
 

Rookien

Panerai
Varför värdelöst. Vad är bättre?
Varför?
Småstadskänslan har hos mig nog aldrig känts starkare än vad den är i göteborg, något väldigt lustigt i stämningen.
Dvs otrevlig.
Alla säger det är "goa gubbar i göteborg" och i stockholm är man otrevlig.
Jag som inflyttad till bägge städerna kan säga att det är precis tvärtom!
Bodde 4 år i GBG, 11 i Stockhom nu.
Utöver detta primära, ful stad, grått, dreadlocks, en massa goa gubbar som bräcker....

Stockholm är med andra ord bättre.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Varför?
Småstadskänslan har hos mig nog aldrig känts starkare än vad den är i göteborg, något väldigt lustigt i stämningen.
Dvs otrevlig.
Alla säger det är "goa gubbar i göteborg" och i stockholm är man otrevlig.
Jag som inflyttad till bägge städerna kan säga att det är precis tvärtom!
Bodde 4 år i GBG, 11 i Stockhom nu.
Utöver detta primära, ful stad, grått, dreadlocks, en massa goa gubbar som bräcker....

Stockholm är med andra ord bättre.


Jaha. Se där. Har själv bott i sthlm och bor i närheten nu. (45min)

Jag gillar göteborg mer än sthlm när det är mer än 2-3 dagars stay.. Men kan ju absolut ändra uppfattning.
 

Rookien

Panerai
Jaha. Se där. Har själv bott i sthlm och bor i närheten nu. (45min)

Jag gillar göteborg mer än sthlm när det är mer än 2-3 dagars stay.. Men kan ju absolut ändra uppfattning.
Skrevs under rus och tanken va att det skulle vara lite komik men det blev kanske lite fel:)
Stockholm är en mycket trevligare stad tycker jag och människor i sthlm är väldigt trevliga.
Malmö gillar jag också men tyvärr inte Gbg:)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hur har studenter råd?:D haha

Vafan om vi blir två får vi ut 20k på två personer. Hahaha. Ska man köpa blir ju iaf. 10-12k månaden bara boende.
 

Camo00

Patek
Jag har bott i Bergsjön, Kortedala, Gamlestan och Majorna i en massa år, alla är trevliga områden med nära till natur och riktigt hundvänligt förutom Majorna.
Passa Dig för Hisingen bara, det är öken...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hur har studenter råd?:D haha

Vafan om vi blir två får vi ut 20k på två personer. Hahaha. Ska man köpa blir ju iaf. 10-12k månaden bara boende.
Det är därför de flesta studenter tränger ihop sig i studentlägenheter...
Det är inte en mänsklig rättighet att bo flott, men om man vant sig vid en hygglig levnadsstandard upplevs det nog som riktigt kämpigt att helt plötsligt inte ha så mycket att röra sig med.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det är därför de flesta studenter tränger ihop sig i studentlägenheter...
Det är inte en mänsklig rättighet att bo flott, men om man vant sig vid en hygglig levnadsstandard upplevs det nog som riktigt kämpigt att helt plötsligt inte ha så mycket att röra sig med.

Så länge vi har råd med köpet av lägenheten så får man väl snåla ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kortfattat så bör du sikta på något inom inringat område
Skärmklipp.JPG
Bra inringning, håller med att lindholmen är off, vet inte varför, det är väl rätt fint där, men vill inte bo där. Känns lite pensionärstoppen kanske?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Slutade inom vallgraven då vi kände att vi verkligen ville bo så nära centrum det går :)
Hittade en lägenhet på en väldigt lugn gata, trots att den ligger väldigt centrat. Vi trivs grymt bra i götet.

Vad kul :)
Grattis :)


Ja nu ska man bara hitta jobb också :D haha. Tills man börjar plugga.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Bra inringning, håller med att lindholmen är off, vet inte varför, det är väl rätt fint där, men vill inte bo där. Känns lite pensionärstoppen kanske?

Inte! Tycker det är bra blandning med yngre folk senaste gångerna jag varit på besök.

Bor man nära hållplatserna(buss eller båt) så är det väldigt smidigt att ta sig in i stan.
 
Topp