• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

Macklin

Cartier

Jag tycker (dvs helt subjektivt) att utgångspriset ligger lågt för området. Visserligen en liten tvåa men jag skulle inte bli förvånad om det steg avsevärt i budgivning.

Vad gäller grönområden är nog inte Eriksberg något toppalternativ, en liten kulle mellan bostäderna och Älvsborgsbrons norra brofäste. Däremot är det trevligt att promenera längs med vattnet.
 
Jag tycker (dvs helt subjektivt) att utgångspriset ligger lågt för området. Visserligen en liten tvåa men jag skulle inte bli förvånad om det steg avsevärt i budgivning.

Vad gäller grönområden är nog inte Eriksberg något toppalternativ, en liten kulle mellan bostäderna och Älvsborgsbrons norra brofäste. Däremot är det trevligt att promenera längs med vattnet.

Ramberget kanske inte riktigt räknas.. Men det är allt fin miljö att promenera eller löpa i :)
Inget ställe jag hade satt min fot på nattetid dock.. (Speciellt sedan dom började låsa bommen upp på berget) hänger riktigt skumt folk däruppe på nätterna.. Och har hört talas om både ett och två rån där.
 

hollow123

Rolex

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Våran lägenhet har gått upp 1,2 m på två år nu. Dom flesta lägenheterna säljs innan visning här. Platån är det billigare än nere vid dockan. Dock börjar priserna gå upp pga närheten till skolan där.

Ok.den jag länka är bra? Man kanske dka lägga bud innan visning.utan att ha sett ddn
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag har själv bott i Linné och Mariaplan. Trivdes mycket bra på båda adresserna. Hade jag flyttat tillbaks till Göteborg hade jag nog siktat in mig på Haga. Otroligt charmigt där.
 

Mattias71

Omega
Ok.den jag länka är bra? Man kanske dka lägga bud innan visning.utan att ha sett ddn
Den du länkade till är på platån. Än så länge prisvärt. Dock så vill alla köpa innan amorteringskraven börjar gälla så priserna pressas upp rejält just nu. Mitt tips är att vänta tills amorteringskraven har börjat gälla.
 

Rajding

Omega
Håller med, men misstänker att du behöver jacka upp lånet lite om du ska komma ner i hyra (om du vill bo hyfsat centralt). Eller är 2,2 MSEK smärtgränsen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle säga att detta är super och ligger då inom budget ;). Väldigt fina grönområden med hela Slottskogen, botaniska och änggårdbergen runt hörnet. Sedan är du på Linnégatan på ett par minuter. Kan kanske vara så att den sticker lite i budgivning. Men, nu ligger den inom budet.

http://www.hemnet.se/bostad/bostads...ium=app&utm_content=iphone&utm_campaign=tipsa
Grymt läge för det priset och annars också i och för sig. Lär ju sticka som satan i pris.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nyproduktionerna i gamlestaden? Bra kanske?

Bagagaregården har någon fin.

Björkekärr fins för bra pris.

Linne, ja linne är bra :D men får ej så mkt för pengarna förutom läge :)


Svårt val detta :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nyproduktionerna i gamlestaden? Bra kanske?

Bagagaregården har någon fin.

Björkekärr fins för bra pris.

Linne, ja linne är bra :D men får ej så mkt för pengarna förutom läge :)


Svårt val detta :)
Du måste fortfarande åka till Göteborg. Som du märker så har alla olika åsikter, och du lär inte komma fram till något konkret så länge du inte bildar dig en egen uppfattning.
Sen kan du ju ignorera alla tips på lägenheter som ligger på ditt maxpris eller över. En lägenhet som har ett utgångspris på 2,5 (som var din absoluta smärtgräns), kommer ju aldrig bli billigare än så.
Titta på konkreta alternativ som ligger under 2 miljoner.
 
Topp