• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Folding clasp på Hirsch

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag är intresserad av att hitta ett "folding clasp" till mitt Hirschband och tar gärna lite feedback.

Vet inte riktigt vad det heter men här är en bild som visar på funktionen som jag är ute efter:

qxBzmWQ.png


Jag har detta band:
http://www.hirschstraps.com/collect...h-genuine-alligator-leather-watch-strap-black

watch end: 20 mm
buckle end: 18 mm
thickness: 4.5 mm

Tror ni det kommer se knasigt ut i och med att det smalnar av 2 mm från glugg till buckle?

Då det ska sitta på en speedy vore det himla trevligt att hitta ett Omega clasp. Någon som har rek på det?
 

jabla

Sarlacc
Någon som har erfarenhet av hirsch egna deployment clasp? http://www.hirschstraps.com/products/hirsch-sport-deployment-clasp-silver
Eller ska man satsa på ett OEM omega till sin speedy för typ 3k?

Funkar hirsch lika bra? Och visst ska det vara 20mm på claspen samt 18mm på bandet till en ny speedy?
Hirsch eget som du länkar till är riktigt bra och värt att prova. Stora skillnaden är att på Omegas hamnar överkottet av bandet under spännet så det blir ingen flärp att trä in när man stängt spännet.
Är bandet 18mm vid spännet skall du ha 18mm clasp.
 

Golbica

Omega
Hur stor skillnad är det på hirsch 2-300dollars band mot deras 50 dollar? Vill ha ett band till min speedy somsagt men 300dollar känns för mkt
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Hur stor skillnad är det på hirsch 2-300dollars band mot deras 50 dollar? Vill ha ett band till min speedy somsagt men 300dollar känns för mkt
Hirsch Viscount (alligator) är grymt bra, lätt mitt bästa och ska nog köpa ett till i annan färg. Hirsch vanliga band är bra men detta är en annan nivå och kostar därför mer. Hirsch band har också bättre fuktskydd än många andra märken.
2016-05-03 08.57.19.jpg

2016-04-08 22.14.00.jpg
 

Golbica

Omega
Hirsch Viscount (alligator) är grymt bra, lätt mitt bästa och ska nog köpa ett till i annan färg. Hirsch vanliga band är bra men detta är en annan nivå och kostar därför mer. Hirsch band har också bättre fuktskydd än många andra märken.
2016-05-03 08.57.19.jpg

2016-04-08 22.14.00.jpg
De där var riktigt snyggt! Någon som har bilder på sina billigare band från hitsch?
 
Topp