• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Folkomröstning - försäljning av OT, ja eller nej?

Ska vi tillåta försäljnings- och köpesannonser gällande OT på KS annonssidor? Ja eller nej?


  • Totala väljare
    476
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sond

Patek
Röstade JA då det inte stör mig med OT annonser. Sedan skulle man ju önska att mänskligheten var lite musikalisk... Just nu vore jag glad om fina portföljer i en snygg brun nyans vore ok även vid ett nej..:D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
håller helt med att man endast borde få sälja klockor och klocktillbehör. Tycker även att man inte häller borde få sälja saker som väskor, kepsar, kläder etc, bara för det står typ "Rolex" på dom.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Jag röstade ja. Dock så är iden med en separat OT säljdel inte så dum. Måste vara bättre att kunna erbjuda en KS broder sitt skräp som är osäljbart i resten av världen
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag röstade ja. Dock så är iden med en separat OT säljdel inte så dum. Måste vara bättre att kunna erbjuda en KS broder sitt skräp som är osäljbart i resten av världen
Då ska den delen inte vara gratis att annonsera på. Kan då kanske göras genom en avgift till BCF eller driften av forumet. Jag ser det som att folk kommer regga sig för att snylta på en sådan del
 

rogart-63

Patek
Min tanke med den här kalsong annonsen var att få till stånd en diskussion inte att hacka på någon eller några särskilda annonser . Visste faktiskt inte att det börjat en omröstning . Men det är ju så mycket bättre . Tycker det var ett bra ställningstagande av admin att få till en omröstning . MBL eller vad det kallas i facket .
 

M021

Rolex
2-Faktor
Klockrelaterade prylar ok, nördar som vi är uppskattas en rolex väska, iwc keps osv, men det räcker, skulle isåfall skapa en "lifestyle" k&s så kan dom med intresset för dagen gå in dör och göra ett kap på en fin mulberry väska
 
  • Like
Reactions: CLT

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Man kan inte äta kakan och ha den kvar.....bort med OT skiten!!!

Är det så spännande med "kul grejer" som kan dyka upp är det bara göra blocket till sin startsida....

Med det sagt så jag ju själv lagt ut OT på KS.....en Bil och en platta.......bilen blev såld :) .....såld till en idiot :)
 

Icaras

Rolex
Inte orkat läsa alla sidor men jag tycker det vore trist om OT försvinner. Det går ju redan att välja kategori... då slipper man ju OT om man nu inte tycker att det passar :)

Men som någon skrev på första sidan. Vid 500kr eller mindre blir det lite tveksamt.
 

Frosse

Cartier
Jag kan se varför vissa lägger ut OT-annonser, främst kanske för att de känner större trygghet hos köpare/säljare här på KS än Blocket och Tradera. Sedan kanske de känner att det är lättare att kränga vissa saker här på KS pga klientelet.

Jag röstade dock nej eftersom vi är på ett klockforum, där köp & sälj uteslutande ska vara klockrelaterat. Strumpor, Eton-skjortor och LV-bags undanbedes.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Bra lösning med en omröstning. Skönt att det kom något bra ur Strumpgate.

Personligen tycker jag det är bättre med bara klockrelaterat så att folk inte reggar sig bara för att använda säljdelen.
 
  • Like
Reactions: P-A

Dr Stein

Cartier
Som sagt tidigare - forumet växer, så håll det cleant och klockrelaterat! Förstår inte varför man över huvud taget kommer på idén att annonsera annat än klockor på KS... :)
 

Bjudko

Cartier
Jag gick precis med i detta forum för att jag är intresserad av klockor. Vill helst se klockor i köp och sälj.
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tänkte precis lägga ut en grymt Cool Bowie Kniv, handsmide, damaskus slipad av japansk knivmakare.
Men ärligt jag vet inte ?? Detta är ju först och främst ett klockforum :)
 

sjobbe

Cartier
Nej, så länge det inte finns en tab just för OT. Det vill säga att dessa annonser inte kommer med i den vanliga "säljesdelen"
 

Tre333

Omega
Om det inte redan finns så varför inte skapa en OT avdelning där allt övrigt kan säljas? Föredrar väldigt mycket detta och liknande forum framför blocket etc :)
 

Hugii

Audemars
Om det inte redan finns så varför inte skapa en OT avdelning där allt övrigt kan säljas? Föredrar väldigt mycket detta och liknande forum framför blocket etc :)

Klockor ska vara den röda (och enda) tråden mellan medlemmarna. Söker man nåt annat så rekommenderar jag blocket :)

Vi har redan en inflation i OT-trådar och vi behöver inte inflation i OT-försäljning oxå. Jag klarar mig ganska bra utan det på ett klockforum.

Jag kan tycka att det är OK att skapa en OT-tråd-(Evig) där folk kan länka till sina annonser på blocket/tradera/andra forum, men vi behöver inte sälja det just här.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Röstade nej men tycker det krävs lite verkshöjd på OT-annonserna.
Har inga problem med lite datorer, telefoner, fina jackor och väskor etc.
OT skall givetvis vara undantag och inte regel
Tror medlemmarna är smarta nog att respektera detta.

Funkar inte det så ta bort!
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Röstade ja för att jag oftast tycker att det är ok med ot.
Kommer dock inte gråta om de försvinner, det är ju faktiskt ett klockforum...
 

Biffbert

Cartier
Röstar niet här, finns en del kul saker ute på OT men för svårt att sätta regelverk för vad som tillåts eller inte. Hellre inget än allt i detta fallet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp