• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fort råd om ebay!

fretig

Cartier
Ropade igår in en klocka från UK. Vid tidigare kontakt med säljaren ville han inte skicka till Sverige. Har en kusin i London dock så det är inga problem. Nu öppnade han just ett cancellation request med hänvisning till att jag inte betalat och menar att det är för att han har angivit fel mail i sin Paypal. Han påstår vidare att han kommer relista klockan till det priset jag ropade hem den för så fort han har ändrat sin email.

Vad skall man tro om detta? Fick klockan till ett bra pris kan tilläggas.

Mvh
Fredrik
 

calzone

Vacheron
Be han att skicka en invoice till dig när han ändrat sin mail. Gör han inte det e de uppenbart att han inte vill sälja...Får man fråga varför du inte betalade direkt då?
 

fretig

Cartier
Har inte betalat direkt då jg behöver min kusins adress i London och dessutom gjorde ett nytt försök att få honom att skicka direkt till Sverige när jag vann. Skall be honom skicka en invoice. Detta är vad han skriver. "hi

the extension was wrong and does not exist, i can not send detail because the fools at ebay dint allow any address to be sent .
i have re listed watches for people because of the same problem, if you don't cancel the bid first i am liable for the final bill fees, the ebay and paypal mafia make it impossible for me to do it any other way and offer you paypal protection,

regards
 

fretig

Cartier
Fasen!
Han har bara bra omdömen annars och annonsen ser cosher ut.
Vad riskerar jag om jag går med på cancellation requesten?
 

fretig

Cartier
Jo, precis och jag antar då att jag heller inte kan lämna feedback på hans transaktion/urdragande?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det är inte så enkelt att han inte fick upp den till det pris han var beredd att släppa den för och nu gör allt för att slingra sig?
 

calzone

Vacheron
Jo, precis och jag antar då att jag heller inte kan lämna feedback på hans transaktion/urdragande?
Du kan inte ge honom negativt omdöme om du går med på att avbryta köpet nej. Försök att få till en affär går det verkligen inte så be ebay/paypal hjälpa dig eller be honom dra helt enkelt ;)
 

fretig

Cartier
Det är vad jag misstänker. Å andra sidan har han bra omdömen men en SM 120 med beads of rice för 460£ kanske var för bra för att vara sant?
 

fretig

Cartier
Hmm...han gick iofs med på invoice nu.

Jag:
"Hello again!
Well that sux.
Wouldn't it be ok if you just invoice me when I have the address?
Then no re-listing would be needed.
//Fredrik"

Han:
"hi

i am okay with that, paypal does offer you protection through ebay, if you want you can FaceTime me and look at the watch before its dispatched.

regards"
 
Topp