Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fortis California Dial på Tratten

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mattias79, 19 juli 2014.

1. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Det ligger ett par Fortis på Tradera nu som ser spännande ut. Jag har dock aldrig sett något liknande och har svårt att tro på att dom skulle vara tidigt sjuttio- eller sextiotal. Tavlorna ser ommålade ut i vissa fall men jag är långt ifrån expert och vill inte peka ut säljaren. Finns det någon som har kännedom om dessa klockor? [​IMG][​IMG][​IMG]

per nordström gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    eriksson850 och Bojke gillar detta.
  3. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Misstänkte det men ville absolut inte agera för självsäkert då jag är novis på Fortis.

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Håll dig borta!

Finns mängder av märkliga Rom/Arabindex!

5. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Usch. Dessutom har de ju missat rätt duktigt i layouten...

6. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    WTF!!! Snacka om Franken/bastard Deluxe!

Sent from my iPhone using Tapatalk

7. yonsson

Från:
    GBG
    Anmälde de två översta och skickade ett litet grinigt meddelande till säljaren. Ska bli kul att se om han svarar.

Donkii gillar detta.
  8. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Då gjorde vi samma sak du och jag :D

yonsson gillar detta.
  9. yonsson

Från:
    GBG
    Bright minds think alike. :)

10. Donkii

Från:
    Östersund

Tycker det är lite konstigt att Tradera låter dessa tvivelaktiga säljare får fortsätta nyttja deras plattform trots flertalet anmälningar. Inte direkt första gången just denna säljare fått anmälningar och annonser bortplockade.

För ca. 6mån sedan fick jag två annonser bortplockade pga. deras klockexperter ansåg att de två äldre 60-tals Tudor Day-Date jag sålde, inte var äkta Tudors då dem hade Rolex krona båda två och då jag skrev i annonstexten att kronan var korrekt för den tiden med Rolex kronan så fick jag också påbackning om att Rolex inte fick användas i annonstexten då det var missvisande och i slutändan sa dem att det var varumärkeskopior. ... "Klockexperter"

Forsberg, eriksson850, TiE och 4 andra gillar detta.
  11. yonsson

Från:
    GBG
    Kan man inte överklaga sådana konstiga beslut?

JaTack gillar detta.
  12. Donkii

Från:
    Östersund

Nope, du får ett mejl om att annonsen är borttagen så ingen förvarning eller nått..
    Jag slängde upp chatten i efterhand och frågade vad fan dem höll på med och fick till svar att deras experter har fattat det här beslutet och att jag får skicka in ett äkthetsintyg stämplat efter datumet dem tagit bort annonsen och att originalet och ingen kopia ska skickas till dem.

Det roliga är att det sitter tonåringar mellan 16-20 och granskar dessa annonser på Frösön och i Åsele bland annat. Så jag bad dem helt sonika dra åt helvete och sedan dess har jag inte sålt något på den där skit sidan.

Forsberg, jandan, andheg och 4 andra gillar detta.
  13. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Jag har också anmält den säljaren tidigare. Han bjuder på egna objekt för att trissa priserna, och det är i bästa fall tvivelaktiga objekt som säljs.

14. Adam019

Adam019 Bonde

Från:
    Stockholm
    Hittade en liknande på nätet som har sålts av en tysk säljare på chrono24. Kan detta också vara en ombyggd SKX eller är det en gammal Fortis? [​IMG]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

15. yonsson

Från:
    GBG
    Ombyggd skx. Känner igen den boetten på flera mils avstånd.

eriksson850 och carlanton gillar detta.
  16. yonsson

Från:
    GBG
    Fick mailsvar nu. Pinsamt.
    "Hej

Alla klockor servis och kontrolleras av urmakare i Köpenhamn, jag själv köper dem från Frankrike och Austria. Sålde många exemplar av samma klocka och de flesta köpare tar sina klockor till en urmakare, jag hörde inget negativt tills du hörde av dig. "

17. Adam019

Adam019 Bonde

Från:
    Stockholm
    Dock stod det i både på tradera och chrono24 att de är 37-38mm. SKX ÄR 42mm.

18. yonsson

Från:
    GBG
    Det finns olika skx-boetter.

Watch out gillar detta.
  19. Adam019

Adam019 Bonde

Från:
    Stockholm
    Oj fan! Hade jag inte en aning om. Och åter igen har jag berikats av detta forum :)

20. meo_swe

meo_swe Biskop

De där är fan mer fake än nicky minages röv eller Michales jacksons ansikte..

21. Exxet

Exxet Borgare

Kan ju vara en sån här, Seiko 4205, 38 mm case:

4205.jpg

Har också kontaktat honom angående 7002 o 7s26, säljaren påstår att dom tickar i 28800 bpm och har flytande sekundvisare, så vitt jag vet stämmer inte det, det är väl 21600 på båda, men inget svar.

Mårtenssons ur Brookfield