• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortis Colors

Maro

Audemars
Modellnamn: Fortis Colors
Tillverkare: Fortis
Referens: C704
Årsmodell: 2013
Urverk: Något Quartz
WR: 100m
Storlek:42mm

Mina intryck:
Denna klockan stötte jag på under all sökning efter nya klockor på nätet, jag hade aldrig sett den tidigare men utan att vet vad som satt i den eller vad det var så kände jag mig tvungen att testa.
Det som jag först fastnade för var kombinationen med det gröna mot det svarta, så det var den som jag beställde. Kanske kommer att testa den helt svarta framöver, men den gröna känns militär och svenska skogen enligt mig.

Tavlan på denna är svart och har vita stora nummer som då självklart blir väldigt lätt att läsa av.
Bezeln som är vridbar åt ett håll känns fin och absolut inte så plastig som man skulle kunna tro, kanske kommer med tiden då den slits om man använder den mycket. Jag trodde nog när jag köpte den att den skulle vara vridbar åt båda hållen och slirig, men ikke.

Caset som är i plast sitter ihop med gummibandet och slutar i ett butterflyspänne. Här finns inte mycket rum för microändringar för storleken utan det är bara att kapa gummit och hålla tummarna. Har inte försökt men det sitter vanliga pins för bandet så rent teoretiskt sätt så ska man nog kunna byta till ett annat band om man vill.
Kronan som inte är screwdown har ett kronskydd som troligtvis är rätt bra att ha, men om man skulle vilja ställa om tiden av någon anledning så är det lite knepigt.

Jag har inte haft många klockor av denna sorten, men om jag skulle välja utseendemässigt på alla jag har sett så kommer denna väldigt högt.



Övrigt:
Finns i 10 olika färger
Lätt att poppa ut hjärtat och byta band om man vill.
Det har gjorts grundliga tester på klockan :):

Säljs antingen som styckvis eller som ett stort case med alla färger i.
Verkar vara inspirerad av Fortis äldre modeller som hade namnet Flipper.




Sen en bild som är reklam för den äldre versionen "Flipper"


Hoppas någon får någon nytta av denna och om du ska testa plast, testa denna ;-)

OBS! Denna skrevs under lätt dagenefter känsla med en varm kopp kaffe i handen och två barn runt benen OBS!

Mvh Marcus
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Riktigt tuff även om jag ställer mig tveksam till konceptet. Blir lite för plojigt att kunna trycka klockan ur boetten. En klocka som ser ut sådär vill jag kunna utsätta för vad som helst. Men det kanske inte är ett problem i praktiken?
Tack för recensionen. Klockan var ny för mig och nu vet jag lite mer. :)
 

Maro

Audemars
Jag håller med dig, den ser ut som en tank och bör då klara det mesta! Men om man inte utsätter den för brutalt våld så håller en nog för vanligt bruk iallafall
 

Varulven147

Breitling
Tack för fin recension 🤗

Jag har en också och kapade alla plastbanden när jag var smalare 🤪 trist grej med śådana armband
 

Varulven147

Breitling
Eftersom att jag troligtvis/förhoppningsvis 🤔 inte kommer krympa mina handleder så slängde jag på ett ndc , originalen sitter med vanliga bandstift så det är bara att köra👍
 

Bilagor

  • IMG_20220602_202213.jpg
    IMG_20220602_202213.jpg
    206 KB · Visningar: 9

Varulven147

Breitling
20-20.5 typ. Men har din röd boett och svart vridring 🤔
Ja alla tre olika färger jag har , har svart vridring,
Däremot är dom klippta för absolut max 18cm handled och då sitter den tight ,
Men jag googlade lite och verkade finnas en hel del ute på Ebay se bara till att kolla längden på banden innan köp
 

Bilagor

  • IMG_20220605_124132.jpg
    IMG_20220605_124132.jpg
    262.1 KB · Visningar: 9

Varulven147

Breitling
sådär ja
 

Bilagor

  • CAL_9449.JPG
    CAL_9449.JPG
    781.4 KB · Visningar: 8
  • CAL_9450.JPG
    CAL_9450.JPG
    751.5 KB · Visningar: 6
  • CAL_9451.JPG
    CAL_9451.JPG
    558 KB · Visningar: 8
  • CAL_9452.JPG
    CAL_9452.JPG
    756.5 KB · Visningar: 8
  • CAL_9453.JPG
    CAL_9453.JPG
    780.6 KB · Visningar: 8
  • CAL_9454.JPG
    CAL_9454.JPG
    909.1 KB · Visningar: 8
Topp