• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortis mini flipper

rogart-63

Patek
Gjorde jag en tabbe igen ? Kallas impulsköp . Är den här jätteliten ? . Läste lite på internet efter min vinst . Passar till barn och kvinnor :arghh:.

195192492_69109113-30b4-4b13-87cb-b5e613c9ac61.jpg
 

Maro

Audemars
Hehe man måste vara snabb så är det:) har tyvärr bara ägt den nyare Flipper, och den var stor.
Ser dock väldigt ball ut så jag skriker grattis
 

rogart-63

Patek
Är tavlan ommålad eller original? Får vi se ett wristshot? :)

Är säkert original .Tavlan är tillverkad i plast . men i bra skick . Förutom skavmärkena från indexen som sitter i glaset . Har haft verket isär och rengjort och smörjt upp . Så nu tickar den igen . Lite problem med gången vart det men den håller tiden hyfsat bra .Ändrar sig när man sätter verket i olika lägen .Får hitta nåt bra mellanting . Wristshot var det . Åker nog ut på Tradera imorgon om ingen här är sugen på den . 32 mm i diameter är nog i minsta laget för min handled :(

RSCN4076.JPG
 

Johannes Ört

Breitling
Är det någon som sitter på lite kunskap omkring Fortis och Flipper modellerna? Har försökt att hitta på nätet men det är tunnsått med annat än säljannonser. Köpte denna alldeles nyligen och den går verkligen helt fantastiskt. Den håller tiden riktigt bra, sitter bra på armen och är lättläst även i sämre belysning. Men jag är nyfiken på dens historia så om det är någon som vet lite vore det kul att lära sig.

För övrigt ny på klocksnack men tycker det är kul att läsa och lära.
 

Bilagor

  • D6FE3262-A4DF-493F-BD19-62839B8F39F9.jpeg
    D6FE3262-A4DF-493F-BD19-62839B8F39F9.jpeg
    173.6 KB · Visningar: 2

rogart-63

Patek
Är det någon som sitter på lite kunskap omkring Fortis och Flipper modellerna? Har försökt att hitta på nätet men det är tunnsått med annat än säljannonser. Köpte denna alldeles nyligen och den går verkligen helt fantastiskt. Den håller tiden riktigt bra, sitter bra på armen och är lättläst även i sämre belysning. Men jag är nyfiken på dens historia så om det är någon som vet lite vore det kul att lära sig.

För övrigt ny på klocksnack men tycker det är kul att läsa och lära.
Ingen aning om historian . Men gissar att den kom samtidigt som Tissot sideral . Som oxå är i glasfiber. Finns några andra märken oxå som har glasfiber boett. B.l.a nåt märke som heter Eloga. Eloga är detsamma som Flipper såg jag nu
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen aning om historian . Men gissar att den kom samtidigt som Tissot sideral . Som oxå är i glasfiber. Finns några andra märken oxå som har glasfiber boett. B.l.a nåt märke som heter Eloga. Eloga är detsamma som Flipper såg jag nu
Ja Eloga verkar bara vara ett annat varumärke för Fortis Flipper. När jag köpte min Eloga som kan ses ganska högt upp på K&S nu så hittade jag en Fortis när jag googlade som såg identisk ut så när som på loggan på tavlan. Vet inte vad det sitter för verk i respektive men jag misstänker att det är samma kaliber.
 
Topp