• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortistråden

Sigurd85

Breitling
P1020353-2.jpg
Otroligt fin! Är det en 630.10.11 eller 630.10.141?
 

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Otroligt fin! Är det en 630.10.11 eller 630.10.141?
Vet faktiskt inte vilken referens det är - bytte till mig denna 2005. Fick då originallådan men inga papper... Har serie nummer som börjar på 6, så jag tror det är ett Valjoux i denna. Har du tips på hur man kan klura ut vilken ref så är jag tacksam.
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Verkligen snygg och tuff, denna modell har jag spanat på. Är lite kräsen hur klockan sitter pga handledsknöl och har oväntat goda erfarenheter av klockor med längre bandhorn (Ollech & Wajs). Hur upplever du denna?
Tack. Jag håller med. Tavlan är riktigt snygg. Det enda jag stört mig på är just längden på bandhornen, designmässigt. Men jag tror att med en länk blir det snyggare.
På mig sitter den riktigt bra, men jag brukar inte ha problem med kortare bandhorn heller.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tack. Jag håller med. Tavlan är riktigt snygg. Det enda jag stört mig på är just längden på bandhornen, designmässigt. Men jag tror att med en länk blir det snyggare.
På mig sitter den riktigt bra, men jag brukar inte ha problem med kortare bandhorn heller.
Blir intressant att se den på länk sedan👍.
 

Olofgren87

Omega
2-Faktor
Spacematic, bara namnet är så jädra coolt :cool:
Ja jag fnissar lite åt det där ibland. De två skönheter jag nu har lite olika inställning till det här med namn. Den ena heter Spacematic! Den andra heter 104... 😅
Även om Sinn 104 är en riktigt, riktig mysig klocka är den här mycket mer intressant för alla förutom klocknördar verkar det som. Riktigt nöjd med denna!
 
Topp