• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumet laggar på datorn ?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar med att detta fortfarande är drygt irriterande.
Källkod:
➜  ~ ping klocksnack.se
PING klocksnack.se (46.254.11.73): 56 data bytes
64 bytes from 46.254.11.73: icmp_seq=0 ttl=53 time=3.281 ms
64 bytes from 46.254.11.73: icmp_seq=1 ttl=53 time=3.457 ms
64 bytes from 46.254.11.73: icmp_seq=2 ttl=53 time=2.872 ms
^C
--- klocksnack.se ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.872/3.203/3.457/0.245 ms
➜  ~ wget https://klocksnack.se/find-new/1471414/threads
--2016-10-13 10:33:45--  https://klocksnack.se/find-new/1471414/threads
Resolving klocksnack.se... 46.254.11.73
Connecting to klocksnack.se|46.254.11.73|:80... failed: Operation timed out.
Retrying.

--2016-10-13 10:35:02--  (try: 2)  https://klocksnack.se/find-new/1471414/threads
Connecting to klocksnack.se|46.254.11.73|:80... failed: Operation timed out.
Retrying.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ta bort automatiskt bevakning. Bevaka dom trådarna du vill bevaka manuellt och gå sedan till "bevakade ämnen" med jämna mellanrum om du får mycket notiser och glömmer/missar att klicka på notiser från bevakade ämnen.

Har också en undran gällande det här med bevakade trådar.
Jag bevakade en säljannons på k&s. Tänkte att jag då skulle få notis om den blev bumpad, avslutad eller liknande. Men nej, ingenting. Hur är det egentligen menat att bevakningen ska fungera?....
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har också en undran gällande det här med bevakade trådar.
Jag bevakade en säljannons på k&s. Tänkte att jag då skulle få notis om den blev bumpad, avslutad eller liknande. Men nej, ingenting. Hur är det egentligen menat att bevakningen ska fungera?....
Det gäller endast när någon skriver ett nytt inlägg i tråden.
 

rogart-63

Patek
Det gäller endast när någon skriver ett nytt inlägg i tråden.
Sällan det funkar tycker jag? har bevaknig på några trådar men får aldrig nåt medellande när det skrivits i tråden? Ser det senare att det skrivits. Men ingenting. Kanske gäller det bara en viss tid och om man inte ser det just den dagen så försvinner det?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sällan det funkar tycker jag? har bevaknig på några trådar men får aldrig nåt medellande när det skrivits i tråden? Ser det senare att det skrivits. Men ingenting. Kanske gäller det bara en viss tid och om man inte ser det just den dagen så försvinner det?
Testa att bevaka dem på nytt. Kan hamna i osynk när vi uppgraderat mjukvaran.
 
Är det något windows-baserat problem? Har en pc och en mac, och på macen så är det aldrig problem medans det ofta är problem med sidan på pc'n.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sällan det funkar tycker jag? har bevaknig på några trådar men får aldrig nåt medellande när det skrivits i tråden? Ser det senare att det skrivits. Men ingenting. Kanske gäller det bara en viss tid och om man inte ser det just den dagen så försvinner det?
Det kan vara så att om du har missat att kolla på den bevakade tråden efter att du har fått en notis så kommer det ingen ny notis förrän du har tittat på tråden. Så är det för mig i alla fall.
 
Topp