• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets första nya Explorer 1, ref 214270.

tissoter

Audemars
@tissoter

Sämst bild.. Men det får duga.

image.jpg
Fantastisk lume :)
 

poormans

Rolex
Så nu är den förra modellen überrare och mkt åtråvärd alltså:D:D hmm en till att hålla koll på alltså typ som daytona 116520 med thin hands
:D:D
grattis, nu ser den faktiskt bra ut
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul @vaniljglass !
Nästanklockan är nu uppdaterad till en fullträff. Får nog faktiskt erkänna att jag skulle kunna tänka mig en sådan nu när SHS inte längre är ett problem Mycket bra!
 

finnirgens

Panerai
Jag har alltid tyckt suben inte haft någon konkurrens men nu vete fan. Jag tycker den är en riktig fullträff. Vill ha....:)
 

par

Patek
2-Faktor
Grymt bra, testade i helgen och gillar verkligen den nya bättre. Inte samma glans från siffrorna nu när de är lumade och visarna stämmer mkt bättre. Grattis
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Den klockan har i princip allt man behöver. Hade den haft glidelock så hade jag kunnat överväga att släppa sub:en.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Grattis! :) Hade den tidigare men trivdes inte riktigt. Kanske skulle ge denna en chans :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Grattis! Bättre allroundklocka finns inte. Tydlig tidsavläsning, robust, låg så den lätt går in under skjortärmen, toolig look till t-shirt, inte massa krafs som ökar servicekostnaden, mycket prisvärd, bästa andrahandsvärdet. En klocka för den som har blicken riktad framåt helt enkelt och inte i naveln. En sådan vill jag ha när jag blir mogen.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Grattis! Bättre allroundklocka finns inte. Tydlig tidsavläsning, robust, låg så den lätt går in under skjortärmen, toolig look till t-shirt, inte massa krafs som ökar servicekostnaden, mycket prisvärd, bästa andrahandsvärdet. En klocka för den som har blicken riktad framåt helt enkelt och inte i naveln. En sådan vill jag ha när jag blir mogen.
Bästa andrahandsvärdet?

Grattis @vaniljglass ! Ser riktigt bra ut på din handled. Är boetten densamma som innan?
 

JFolkeG

Omega
Blir riktigt sugen. Den där är lätt värt ett besök till handlaren för att testa! Kul att få den presenterad här.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Grattis till det nya köpet!
Håller med om att de nya förbättringarna med lumade siffror samt justerade visare gör att denna klocka nu skapar ett habegär.
Tack för en bra presentation!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jo, så är det ju för Rolex generellt... trodde du menade specifikt explorer 1:an.
Vi missuppfattade varandra tror jag. Jag menar rolex stål generellt, och sannolikt de modeller i den "lägre"prisklassen utifrån principen att KU lägre listpris desto fler som slåss om objekten. Sen kan det finnas avvikelser beroende på popularitet naturligtvis. Summa sumarum blir att en Explorer 1 är en bra klocka som har ett högt andrahandsvärde.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Att inte få listpris på en stålrolle är väl inte alltid så lätt.. Beroende på modell, såklart.
Jag har inte någon annan erfarenhet så jag säger bara min erfarenhet, att jag vid 3 tillfällen köpt fabriksnya klockor, varav 2 Rolex och aldrig betalat listpris. Undantaget kanske är Daytona men den har jag aldrig frågat efter.
 
Topp