Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Forumets jargong

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 14 augusti 2014.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Tjena forumet.

Dags för mig att vara den där arga farbrorn som man alltid lyckades att kicka över fotbollen till när man var ung (yngre :woot: )

Som alla säkert märkt så finns det en del OT-trådar, det tillhör forumet. Det finns något för alla (Bilar, båtar, sport, kläder, cigarrer, resor, skor, solglasögon, dubbdäck, bostad, film, datorer, djur osv..) Ni fattar. Och det är klart dom ska finnas.

Även i dessa trådar skulle jag och många andra uppskatta om man kunde hålla sig till ämnet och kanske försöka undvika följande:
    • Vilken brud du precis satt och är påväg hem
    • PM-meddelanden som utspelar sig i en allmän tråd
    • Smala internskämt
    • Bild på kvällens erövring
    • Inlägg/trådar där syftet är att vara uppriktigt taskig mot någon
    Allt detta förekommer och det är ju inget konstigt att det är så men det skulle inträffa mer sällan tror jag att många fler skulle ha översikt med det.

Jargongen här är såklart grabbig och något annat vore konstigt men jag tror att forumet skulle tjäna på att tagga ned lite.

Ingen nämnd ingen glömd men tror att de som känner sig träffade har möjlighet att ändra på sig.

2. FC St. Pauli

FC St. Pauli Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är nybörjare på forumet men jag tycker nog också att det finns fog för det du skriver.

Ett visst hemtamt språkbruk medlemmar är väl ok men ibland leder det till mycket ointressant också.

Skulle tro att forumet höjs avsevärt om man tänker till en extra gång innan man postar, och skriver något som förhoppningsvis flera kan dra nytta av snarare än att bara låta i tråden.

Edit, gäller ju mig själv också såklart.

/gustav

Micce gillar detta.
  3. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Ber om ursäkt till er som tagit illa upp när jag postat i "Vad gör du just nu tråden!".

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Får nog kolla igenom den tråden... :)

5. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Jag med :p

6. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag tycker att det är för lite snaskiga detaljer. Skärpning. :woot:

Apansson och Floduttern gillar detta.
  7. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag har säkert skrivit något tokigt någon gång men trots det är jag helt enig med dig i det du skriver.

8. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag är snäll som en spinnande katt..:angel: nåja, jag kan nog ha fått en del mindre irritationsutbrott och om jag har sårat någon så ber jag självklart om ursäkt här och nu.

Dr Stein gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tror folk glömmer lätt att när man svarar en man personligen är bekant med framgår det inte för alla att så är fallet.
    Grabbigheten blir helt fel om det är SMS-standard på konversationen och det tillför ingenting till övriga.
    Tycker man skall tänka till annars är det lätt hänt att många blockar vissa och det är ju tråkigt eftersom de flesta har mycket vettigt att tillföra också.
    Har säkert gjort vissa övertramp själv så en allmän uppmaning att tänka på musikaliteten är nog inte fel.

Sorubim, yonsson och mrMyagi gillar detta.
  10. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Jag kan ibland tycka att framförallt nya medlemmar får en lite tuff start. Det blir lätt lite snabba dumförklaringar vilket är tråkigt om det betyder att de inte fortsätter på forumet. Alla är vi barn i början och vissa är bara i början på detta intresse vi alla har gemensamt.

Själv är jag vit som snö, bortsett från mina recenserade strippklubbsbesök... Vilka jag ser som samhällsinformation.

Galaxxy, RonJeremy, Tobbe-i-Etuna och 20 andra gillar detta.
  11. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Vänligen notera att även överdrivet användande av tio år gamla memes faller under kategorin smala internskämt.

JakobZ: Väl rutet, ung-gubbe!

vikgul, garfield, k0ltrasten och 7 andra gillar detta.
  12. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Tycker det är/var charmen med KS

13. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    möjligt. Jag bemöttes dock väldigt bra, och stor cred till alla som svarat tålmodigt på mina frågor

14. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Kan bara hålla med. Tycker det är tråkigt när en ny person som ställer en fråga och får som svar. "SÖKFUNKTIONEN!" "DETTA ÄR FEMTE GÅNGEN FRÅGAN KOMMER! SÖK!"
    Jag själv skulle då inte vilja ställa några frågor för att inte bli dumförklarad.

svesam, JesperO, Jensab och 9 andra gillar detta.
  15. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm

För övrigt: väl rutet.

Aquaracer2, k0ltrasten, ZQT och 2 andra gillar detta.
  16. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Kanske borde varit tydligare: de förbaskade hästarna ffa. Kanske kul en gång, 2005.

medinfoto, virrooo, ZQT och 5 andra gillar detta.
  17. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Inte ens då, är det något jag kommer moderera framöver så är det de.

Micce, Sorubim, svesam och 11 andra gillar detta.
  18. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Mod är USA och vi internetskojare är ISIS

hvtobbe gillar detta.
  19. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Kanske inte så lämpligt skämt..

medinfoto, meuller, Galaxxy och 16 andra gillar detta.
  20. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    SA NÅN HEST+?!?!
    Nä. Håller med om detta. Dock känns det lite som att "kvalitetstrådarna" blivit färre, men det har vi väl redan gått igenom, att innehållet kommer att förändras/svänga. Sen bör ni känna till, som de interneträvar ni förmodligen är, att de flesta sidor på internet har en dipp på sommaren där innehållet blir sämre. Gäller för reddit, 4chan, flashback om ni hänger där, och även såna här specifika intresseforum.
    Vi får hoppas att det blir en bättre höst, något jag tror att det kommer att bli, när folk återgår till sin vardag och inte är smålulliga hela dagarna. :)

21. Jacob

Jacob Friends of KS

Alla snöar vi in och avviker från topic emellanåt.
    En del har dock gjort det till en konstart och borde titta tillbaka lite på sina senaste inlägg.

Är det mest klockrelaterade i de 40 senaste inläggen tidpunkten för inlägget kanske man ska hänga lite på korvsnack, porrsnack eller ponnysnack istället.

yonsson, snoozarn, Jakobb och 5 andra gillar detta.
  22. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller med dig i stort men lite internskämt kan man väl få komma undan med?

Aquaracer2 och Guskleto gillar detta.
  23. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm

Jag som gissade på att ssl var den skyldige!

24. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Hur så?

25. Sond

Sond Friends of KS

Musikalitet min käre Watson. Jag tror alla uppskattar lite skämt, inkl internskämt. Om man bara kan vara lite musikalisk. ;):)

jabla, Jacob och Mw79 gillar detta.
  26. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Väl rutet JakobZ .

Jag tycker tyvärr vi har förlorat lite kvalité på sistone. Jag tycker på riktigt att det är riktigt trist när seriösa och intressanta trådstarter om det vi ändå gemensamt är här för att prata om, nämligen klockor, 'skitas ner' med en massa onödiga och helt ovidkommande inlägg. Breguet-tråden var tyvärr bara ett exempel i raden.

För mig har det gjort att jag inte orkar läsa lika mycket längre.

Jag är dock oändligt tacksam för dom som oförtrutet kämpar på och gång på gång postar kvalité och hjälper till med att sprida kunskap till oss oupplysta i klockdjungeln. Tack! Ni vet vilka ni är!

80s, daviden, JesperO och 14 andra gillar detta.
  27. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ja, men det har fan spårat ur rejält nu.

28. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm

Han bär ju Sinn ;)

29. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du har så rätt. Börjar bli lite väl mycket flashback på en del trådar, då har jag ändå bara var medlem i ca 7 månader så låter larvigt när man säger att det var bättre för.

30. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Kul att vissa, i sedvanlig ordning, börjar muppa sig i den här tråden också. Svårt att ta till sig kritik?

Hebbe, Sorubim, krämbulle och 14 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield