• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets klart stekigaste duo?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fetaste duon ser ni här!

6a5epu6u.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan
Kan i stort sett inget om GMT, vilken referens är detta? År osv.
Ge mig teknisk fakta och historia! :)

Enligt mig heter den 1675F......står det graverat på caset. F för France....någon fransk imortregel på 70 talet.Importstämpl på caseback och på länken. Nytt för mig var att 1675 gjordes i TT eller som spencer skrev /3. Trodde dessa var hemmabyggen. 16753 finns ju i samma utförande med annat verk och quickset. Min har arbetshästen 1570 verk.
Kom med cert och box, serie #54504xx så från 78.

Helbrunt insert är dock inte korrekt om det inte hängde ihop med importjoxet.... vilket jag betvivlar...

En riktigt funky buse som kommer få mycket handled! Service inom nån månad eller två....såklart!

xinaEPP.jpg

2HGqSqd.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Enligt mig heter den 1675F......står det graverat på caset. F för France....någon fransk imortregel på 70 talet.Importstämpl på caseback och på länken. Nytt för mig var att 1675 gjordes i TT eller som spencer skrev /3. Trodde dessa var hemmabyggen. 16753 finns ju i samma utförande med annat verk och quickset. Min har arbetshästen 1570 verk.
Kom med cert och box, serie #54504xx så från 78.

Helbrunt insert är dock inte korrekt om det inte hängde ihop med importjoxet.... vilket jag betvivlar...

En riktigt funky buse som kommer få mycket handled! Service inom nån månad eller två....såklart!

http://i.imgur.com/g7gwg50.jpg
http://i.imgur.com/GIMJ188.jpg

Och?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Enligt mig heter den 1675F......står det graverat på caset. F för France....någon fransk imortregel på 70 talet.Importstämpl på caseback och på länken. Nytt för mig var att 1675 gjordes i TT eller som spencer skrev /3. Trodde dessa var hemmabyggen. 16753 finns ju i samma utförande med annat verk och quickset. Min har arbetshästen 1570 verk.
Kom med cert och box, serie #54504xx så från 78.

Helbrunt insert är dock inte korrekt om det inte hängde ihop med importjoxet.... vilket jag betvivlar...

En riktigt funky buse som kommer få mycket handled! Service inom nån månad eller två....såklart!

xinaEPP.jpg

2HGqSqd.jpg
Nice!
Ruskigt fin - dyker den upp på KS-festen?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Pepsi, coke, rootbeer osv speglar ju färgen på insertet, så min blir nog bara en Root!!!
 
U

urinvånaren

Guest
När det spridit sig i lokalen på restaurang Salt i Tylösand att fabrikören fanns på plats igår, kom kocken utrusande för att visa sitt senaste förvärv, riktigt fin faktiskt, inköpt på dr Watch i Stockholm berättade han....tänk vad klockor lierar människor:)
TPQXcsl.jpg
 
Enligt mig heter den 1675F......står det graverat på caset. F för France....någon fransk imortregel på 70 talet.Importstämpl på caseback och på länken. Nytt för mig var att 1675 gjordes i TT eller som spencer skrev /3. Trodde dessa var hemmabyggen. 16753 finns ju i samma utförande med annat verk och quickset. Min har arbetshästen 1570 verk.
Kom med cert och box, serie #54504xx så från 78.

Helbrunt insert är dock inte korrekt om det inte hängde ihop med importjoxet.... vilket jag betvivlar...

En riktigt funky buse som kommer få mycket handled! Service inom nån månad eller två....såklart!

xinaEPP.jpg

2HGqSqd.jpg

Den är riktigt fin, grattis!
 
Topp