• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets mest lättsålda klocka..?

M021

Rolex
2-Faktor
Har jag äntligen fått vantarna på, köpte denna här på forumet får några månader sedan men har legat On hold i Sverige hos en vän, så den plockades upp under helgen. Klockan satt på ett original Oyster men då sommaren snart är här så tänkte jag att gummi är på sin plats.
pdMwV78.jpg
naqy7dC.jpg


Ruggigt nöjd, perfekt klocka att varva med. Klockor <2000kr är också kul!

Men nu till rubriken, denna model måste väl ändå vara den klocka som går absolut snabbast på k&s om man ser till antal sålda samt antal h innan "avslutad" pryder rubriken. Nu kan det vara så att jag missat något glasklart men fyll på tråden med de klockor som går absolut snabbast. Eller varför inte Top 3?

1. Seiko 007/009
2. Citizen aqualand
3. Rolex 1601
 

Compiss

Patek
2-Faktor
La ut en GMT som gick på 7 min i somras och ytterligare två rolex som båda gick på under 50 min. Allt beror ju på priset

Tror att aqualand ENZO går ruggit snabbt, eller vad säger du Ricrob?
 

tissoter

Audemars
En naturlig följdfråga som ej kräver en egen tråd.

Vilken är den mest sålda modellen på K&S?
Är det Rolex DJ?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag skulle spontant påstå att det är ett ganska prismedvetet forum. Allt som är rimligt prissatt går rätt fort. Allt som är felaktigt prissatt blir liggande. Undantaget till den regeln är obskyra modeller där det handlar mer om en extremt liten potentiell målgrupp snarare är priset (läs Halfhuntern). Samt extremt breda modeller/beaters som ändå har cred (läs SKX:er och Aqualands).
 

tissoter

Audemars
Jag skulle spontant påstå att det är ett ganska prismedvetet forum. Allt som är rimligt prissatt går rätt fort. Allt som är felaktigt prissatt blir liggande. Undantaget till den regeln är obskyra modeller där det handlar mer om en extremt liten potentiell målgrupp snarare är priset (läs Halfhuntern). Samt extremt breda modeller/beaters som ändå har cred (läs SKX:er och Aqualands).

Jo men det får nog medges!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nu är den bumpad. Så får vi se om dess oantastliga (nåja) proveniens har någon betydelse. :D


intressant fråga, antastad halfjägare = 3682 tittare, 0 köpare, MEN vilken annons på K&S har haft flest tittare ...like...ever???

kanske justerat för pris, en del sitter väl bara tittar på bilder på de dyraste objekten, medan en risig 50-tals dressar-omega med 5000 tittare kanske känns lite iskall....

föreslaget mått på iskallhet (bra namn!) = antal tittare/(roten ur priset) x antal veckor sedan första listning
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu är den bumpad. Så får vi se om dess oantastliga (nåja) proveniens har någon betydelse.
Underbar annons! :)
Kan man bryta loss det där eländiga höljet så är den ju riktigt snygg!
Ska leta i gömmorna efter någon gammal tigersåg att byta mot. ;)
 
Topp