• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets tyngsta JLC

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu är innehavet utökat! Ett av någon anledning omärkt bordsur från JLC. Mekaniskt och i mitt tycke ett fantastiskt vackert symmetriskt frilagt verk. Ofta sitter dessa verk på en genomskinlig skiva så verket "svävar fritt". På mitt exemplar sitter det en mässingsskiva bakom som tyvärr var lite repad och oxiderad. Därför bytte jag ut den mot en stingrockebeklädd skiva. Tung rackare iom den tunga mässingen. Är lite tveksam till det utskurna ros-mönstret men ser bättre ut irl då allt är i så hög kvalitet.
IMG_9758.JPG
IMG_9755.JPG
IMG_9759.JPG
IMG_9762.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Mycket vackert. Hade jag bara haft plats hemma någonstans...

(Jag vet, det handlar om prioriteringar. Men jag är en lycklig, hunsad make och prioriterar inte själv :) )
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Nu är innehavet utökat! Ett av någon anledning omärkt bordsur från JLC. Mekaniskt och i mitt tycke ett fantastiskt vackert symmetriskt frilagt verk. Ofta sitter dessa verk på en genomskinlig skiva så verket "svävar fritt". På mitt exemplar sitter det en mässingsskiva bakom som tyvärr var lite repad och oxiderad. Därför bytte jag ut den mot en stingrockebeklädd skiva. Tung rackare iom den tunga mässingen. Är lite tveksam till det utskurna ros-mönstret men ser bättre ut irl då allt är i så hög kvalitet.
IMG_9758.JPG
IMG_9755.JPG
IMG_9759.JPG
IMG_9762.JPG
Otroligt vackra båda två. Gratulerar!
 
Topp