Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Forumförslag: möjlighet att blockera enskilda trådar i köp & sälj

Diskussion i 'Diskussion' startad av Harman Kardon, 19 augusti 2016.

?

Är detta en bra idé?

1. Ja

8 röst(er)
    80,0%
  2. Nej

2 röst(er)
    20,0%
  1. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Godkväll alla klockintresserade!

Många är vi här som frekvent besöker forumets fantastiska köp & sälj-avdelning. Det är mycket bra att det finns en Köpes-del och en Sälj-del, de kompletterar varandra väl. Men inte till 100%. Det har jag varit med om flera gånger och det är jag nog inte ensam om. När man letar efter en specifik modell lägger man ju upp en tråd i Köpes, men det är ju inte säkert att köparen bara för det hittar säljaren. Och det är inte heller säkert att när en säljare lägger upp en tråd i Säljes att säljaren hittar köparen, eftersom det försegår ett sådant bumpande. Förståeligt, men lite irriterande. Därför föreslår jag att man individuellt ska kunna blockera vissa trådar så att man får en bättre överblick. Jag tror det skulle leda till ett mer organiserat Köp & Sälj.

2. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Går väl att sortera på senast upplagda?

Icaras och Apansson gillar detta.
  3. Hugii

Hugii Biskop

hmmm..... det är nog nåt som jag också har saknat. I nu läge går det bara att ignorera "användare" och det vill man inte alltid göra. Man vill bara slippa se vissa säljtrådar.

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Enklast är att du blockar de säljare som du tycker bumpar annonser. Så slipper du se det. ;)

JLW gillar detta.
  5. stelah

stelah Biskop

Finns båda alternativen eller är blocka och ignorera två ord för samma funktion?

6. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Det vore väl tråkigt!

7. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Förstår inte riktigt din fråga men ignorera låter nog bättre än blockera.

8. stelah

stelah Biskop

Jag undrar om det går att bara slippa se annonser från vissa konton och ändå se deras inlägg i andra trådar, eller är det allt eller inget. Jag kanske skrev lite otydligt.

9. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Jaha. Självklart vill man ju inte blockera användaren utan bara en eller två trådar i i Köp & Sälj, tycker jag i alla fall.

10. Triumf

Triumf Borgare

Alternativt att man kan bevaka annonser med nyckelord?
    Tex att man får ett mail när det dyker upp en annons med ett specifikt refnummer eller namn? Funkar det inte så på tex blocket?..

11. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Bra idé, det skulle ju verkligen underlätta när man letar efter en specifik modell! Jo, tror det finns på Blocket faktiskt! :)

12. JaTack

JaTack Friends of KS

13. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Ojdå, hehe, nu blev det lite pinsamt faktiskt. Du hade gärna fått blockera den, det hade jag inte haft något emot, bara det hade gått så hade jag varit nöjd! :)

14. A.J.

A.J. Borgare

Fattar ärligt talat inte vad problemet är.... Kanske är fredagströg idag..;) Så jäkla mycket skrollande och sökande kan det väl ändå inte vara om man vet vad man letar efter i k&s?? Annars är det väl bara att bevaka tråden...?

JaTack gillar detta.
  15. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Jag anser det dock, annars hade jag inte skapat tråden! Men jag kanske bara är fredagslat! :)

A.J. gillar detta.
  16. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Hur som helst vore det bra om det fanns en "anmäl" knapp i annonstrådarna så man enkelt kunde uppmärksamma admins på medlemmar som uppenbarligen inte läst reglerna och t ex bumpar annonser till förbannelse...

eriksson850, Jakobb, Kiddy och 2 andra gillar detta.
  17. A.J.

A.J. Borgare

Här och nu... alla slutar bumpa mer än en gång per dag!!!!;) Skämt å sido... Blir så jäkla trött på individer som
    missbrukar sin möjlighet att annonsera helt gratis (under visst reglemente) och ändå skiter i reglerna.. Va faan..Vi är väl vuxna människor eller? När det gäller att söka och hitta det man letar efter i k&s tycker inte jag att det är något som helst problem..

Mårtenssons ur Brookfield