• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumplattform

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad svarar man på det? Tack!

Tilläggas bör, att jag tycker det här är skitkul. Det är därför jag (och Denke!) orkar hålla på.

De första stapplande stegen har gått bra. Jag tänker redan på alla kommande steg. Kommer bli hur bra som helst det här. :)
 

PierreS

Cartier
Grymt jobbat!!!!
Massa cred till er som är inblandade för att få detta att funka! Så jäkla användarvänligt med TapaTalk!
Keep up the good work :)
 

Ricrob

Patek
Den är svinbra! Satt precis och funderade på vilka som står bakom, nu vet jag! Eller är fler, isf vilka är ni? Och sista frågan, vem är du Daviden? Det lät ju kanske drygt, inte alls så, utan det jag undrar är om du är en gammal TTTare med nytt nick och om vi kanske t.o.m. har setts på ngn gtg? Som sagt massa CUDOS till dig/er som sliter för oss som bara roar oss!

//Ricrob
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Den är svinbra! Satt precis och funderade på vilka som står bakom, nu vet jag! Eller är fler, isf vilka är ni? Och sista frågan, vem är du Daviden? Det lät ju kanske drygt, inte alls så, utan det jag undrar är om du är en gammal TTTare med nytt nick och om vi kanske t.o.m. har setts på ngn gtg? Som sagt massa CUDOS till dig/er som sliter för oss som bara roar oss!

//Ricrob

Tack!

Jag är en TTT:are, fast inte så gammal. 2 år, max. Gav mig aldrig in i några forumbråk-diskussioner där. ;)
Postade lite sporadiskt, men sällan egna trådstarter.
Har faktiskt inte varit på några GTG's, mest för att jag bor i Malmö. Vet inte hur många av er som bor söderut.

Har varit med och administrerat en ganska mycket större (då iaf., 50k+ användare) sida (http://www.whoa.nu) innan, så har lite koll på det här med diskussionsforum. :)

Gillar TTT, men tröttnade lite på att det aldrig kom någon uppdatering av forumet - det är trots allt en ganska smal sak att styra upp. Att komma igång tog mig och Denke en söndagseftermiddag (inkl. registrering av domän). Visst, sen kan man finjustera och fixa så att forumet passar just ens en behov hur länge som helst, jag meckar och förbättrar i stort sett varje dag. :)
En viktig sak är även att vara snälla mot mobiler, därav Tapatalk-funktion. Fungerar ruskigt bra, tycker jag.
Fortsätter det här så bra som nu, då blir det kanske en dedikerad app för forumet? Om intresset skulle finnas alltså. :)


Det kommer dyka upp mer grejer, forumet är steg 1.

Stay tuned. :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Forum plattform

Jag tycker att detta är helt underbart! Speciellt när man kan köra det i tapatalk :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker forumet fungerar klockrent! -Bra att man kan lägga upp stora bilder som anpassas automatisk till exempel. Det enda jag saknar är en "tummenupp-knapp", så man kan ge credd till bra inlägg om man inte vill kladda i tråden genom att skriva typ "bra jobbat", eller "Jag håller med dig".
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
När någon ändå bumbat en gammal tråd kan jag passa på att fråga @daviden
Hur gör vi efter årsskiftet med pushbullet notiserna? Det blev väl en betaltjänst?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
När någon ändå bumbat en gammal tråd kan jag passa på att fråga @daviden
Hur gör vi efter årsskiftet med pushbullet notiserna? Det blev väl en betaltjänst?
Var har du läst detta?
Hur som helst har jag blivit lovad att det ska förbli gratis. ;)

Skärmavbild 2015-12-12 kl. 10.10.21.png


EDIT: Läste nu. Det kommer inte röra rena notiser, så som jag använder det här på Klocksnack. De har ju en egen app som man kan skicka allt möjligt i - det är de funktionerna som kommer kosta, som jag förstått det iaf.
 
Topp