• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fotosession - Rolex Submariner 5513 Meters First

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Som många av er redan har märkt så har jag äntligen köpt mig en Submariner. Några blev besvikna för att jag inte gjorde en öppningstråd men jag tycker att öppningstrådarna börjar ta över hela ''Diskussiondelen'' här på forumet. Så nu gör jag en lite ''fotosession'' istället och hoppas på att ni blir glada av den fantastiska klockan! :)

Lite bakgrundsfakta:
En dag såg jag att easy rider skrev i en tråd att han går i tankarna om att släppa sin 5513 för han hade blivit sugen på en Tudor Sub istället. Jag var snabb på att dra ett PM till honom där jag skrev att jag var intresserad av att köpa hans 5513 om det skulle bli aktuellt. Fick ett PM tillbaka att där han skrev att han skulle höra av sig om det blev aktuellt.

Fredagen den 14 mars hörde han äntligen av sig och fråga om jag fortfarande var intresserad av den. Jag velade lite, då jag under tiden hade hunnit köpa en DayDate 1803 som jag verkligen gillar. Jag funderade över helgen och kom fram till att jag behöver en sub, ''-Jag tar den'' :nailbiting:


1.JPG
2.JPG
3.9.JPG
4.9.JPG
5.9.JPG
5.JPG
6.JPG
7.jpg

8.JPG



Nyrenoverad nitad C&I-länk. Riktigt fin och tight, kanske lite väl tight för min smak.
9.JPG
 
Topp