Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fototråden!

Diskussion i 'Diskussion' startad av John R, 14 september 2012.

1. John R
    Trådstartare

John R Präst

Varför inte ha en tråd där den duktige eller dåliga fotografen kan få möjlighet att lägga upp en bild
    som han/hon/hen är nöjd med. Här kan vi komma med tips,råd eller ryggdunk gällande just bilder.
    Ibland har jag kommit på mig själv att fort som fan starta en "Dagenstråd" men egentligen
    vill jag bara visa upp en bild jag är nöjd med.

Här är en bild tagen av mig med min brors kamera, Nikon någonting, (dyr)riktigt skön!
    Det är min gamla Seiko sbdx001 som ofta fick höra:

-Thats it, workit baby. Can you lean back a little bit, thats it. great great!! Yhea!!
    You are a top model baby, yhea, super!!!

Upp med mästerverken!!

/John R

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Jag äger en systemkamera, men den ligger nerpackad i en väska ...och om vi ska vara ärliga kommer den väldigt sällan upp.
    Det blir helt enkelt med mobilen det fotas, en iPhone 4 och en iPhone 4s - oftare med den senare (snart 5, wohoo!)

Satt bredvid min flickvän när hon talade i telefon en morgon, såg hur fint ljuset var - här är resultatet:

Den här bilden är egentligen inget speciellt, men jag gillar kompositionen.

Den sista är faktiskt tagen med en systemkamera. Min Sub på en mossig sten vid landstället. Sköna detaljer i tavlan.

3. John R
    Trådstartare

John R Präst

Man skall aldrig underskatta iphone 4 eller upp. I ett bättre ljus, som morgon ock kväll blir det mjuka och fina
    bilder speciellt när man möter objektet från snett som du gör med din sista bild.

Förslaget har kanske redan kommit redan men kan man inte ha en liten tävling där medlemmar kan
    skicka in en bild. Där den bästa får ligga som headder i en vecka?
    Kan kanske kan dra ur fotografen ur några medlemmar!

/John R

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Något vi har tänkt på, och helt klart genomförbart utan större problem. Kräver lite planering med annat bara.
    Fast, som sagt, absolut något som kommer dyka upp! :)

5. John R
    Trådstartare

John R Präst

Man kan ju lägga upp det som så att de som lägger upp en bild i just kanske "fototråden" eller i "dagesklocka" tården
    riskerar att få bilden "stulen" av er. Ni kan ju bara ta en bild som ni gillar och sedan slänga iväg ett mail till upphovsmanen
    och be om dennes medgivande att ni lånar bilden.

Tror det är få som skulle säga nej till det. Det skulle ju vara en ära. Priset skulle då helt rätt och slätt vara äran att
    få pryda framsidan av detta fantastiska forum!

Lätt som en plätt :D

/ John R

6. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Bra idé!

Jag har alltid gillat bilden på min OM med spindeln, den har de flesta redan sett till leda, men här kommer den ändå:

Rost använde jag mycket till mina bilder ett tag...

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Slänger in denna bara för att bevisa att Iphone 4 tar bra bilder! -Med lite efterbearbetning i ViewNx2 i alla fall.

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jisses! Riktigt grym bild! Utgår ifrån att du har ett rätt stabilt makroobjektiv? Edit: Pentax, 50mm, sedär ja. Skickligt!

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    @Hubbatix Den är verkligen löjligt skön, en av de skönaste jag sett sedan jag gav mig in i klockvärlden. :)
    Visade tjejen nyss (hon har också en Monster), hon påstår att du måste limmat fast spindeln och tvingat den med våld att posera perfekt. :p

10. John R
    Trådstartare

John R Präst

Jag känner bara för att hoppa upp på biken och dra rätt in i läppstiftet!!

/John R

11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det där med fotning är inte helt lätt så att det inte blir "ostigt" eller "Hollywood smile" av det hela :) men dessa är jag rätt nöjd med.

[​IMG][​IMG][​IMG]

12. John R
    Trådstartare

John R Präst

Visste du inte att Hubbatrix är den världsberömda spindelhypnotisören!
    Han har till och med varit med på Aschberg då det begav sig, riktigt duktig
    på just spindlar!

/ John R

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    @john r
    Do tell more!

14. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Den här bilden är nog den bästa jag har tagit, tycker den är så härligt mörk och kall. Bilden under är tagen med iPhone och det är ju som natt och dag...

Annars gillar jag bilder med lite fart i, även om det inte blir superskärpa är det ganska mycket liv i bilderna. (Ja, jag vet, det är väldigt livsfarligt att hålla på att fota klockor när man cyklar fort)

15. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Hehe, nä. Någon spindelhypnotisör har jag aldrig varit, däremot så är jag lite fascinerad av dessa djur. Jag blir helt till mig när jag ser en riktig feting och fröken på bilden var allt annat än samarbetsvillig. Men jag fick ett par bilder av typ tusen som gick att använda... :)

16. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jag slänger upp lite bilder tagna med iPhone 4s. Kul med en fototråd där man kan ladda upp inte bara klockbilder utan alla möjliga motiv.

17. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Jag tycker det svåraste ned att fota klockor är att få till tillräckligt med tid. Ofta blir det gjort alldeles för hastigt (de fyra barnens fel). Jag är mest nöjd med denna:

18. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Snygg bilder! iPhone tar faktiskt jävligt bra bilder så länge det är bra ljus.

19. John R
    Trådstartare

John R Präst

Phitobucket alternativ?

Sköt denna bilden förut! Jag har mixtrat i Snapseed lite
    men tycker bilden tappar i skärpa i photobucket
    vilket är trist!

Har ni nått bättre alt på bild server så dela gärna med er?

Tack för ordet!

/ John R

20. Ronnie_82

Ronnie_82 Bonde

Lekte lite med iPhonen och senaste köpet.. :)

A White-hot juggernaut at 200 miles per hour!

21. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Iphone fungerar rätt bra att ta bilder med, får se hur femman är sen när jag köper en sådan.

22. Några bilder jag är lite extra nöjd med...

Sedan en bild på Spence och Aurum´s dinkor på en gammal GTG som jag tycker e bra...

23. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Ofan har du ägt GS? :)

24. David

David Bödeln

Några av mina favoriter.

25. Nej, det var Jaganata's GS, riktigt fin iallafall!

Mårtenssons ur Brookfield