• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Främsta multifunktions dinkan.

Richie

Audemars
2-Faktor
https://www.breitling.com/en/campaigns/b55-connected/
Breitling-B55-Connected-Watch-4.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nej urk och blä...
Nota Bene: Detta är bara min åsikt, om du gillar klockan så respekterar jag naturligtvis det.

Njae..
Synd att säga att den är särskilt snygg.. Dock är den jäkligt cool och har massa balla funktioner!
Men med tanke på att den vanliga B50n listar runt 70k lär inte denna bli billigare, och till det priset hade jag definitivt inte köpt den :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Njae..
Synd att säga att den är särskilt snygg.. Dock är den jäkligt cool och har massa balla funktioner!
Men med tanke på att den vanliga B50n listar runt 70k lär inte denna bli billigare, och till det priset hade jag definitivt inte köpt den :)
Det är just det, att lägga 70+ lax på en batteri Breitling känns fel i alla kroppens celler.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Njae..
Synd att säga att den är särskilt snygg.. Dock är den jäkligt cool och har massa balla funktioner!
Men med tanke på att den vanliga B50n listar runt 70k lär inte denna bli billigare, och till det priset hade jag definitivt inte köpt den :)

Nää breitlings stört-dyker endel på beg-marknaden också!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
S&S ORC är en riktigt hård och användbar digitalare. Inte lika många funktioner som en ren multifunktionsklocka typ Suunto/Garmin. Men mer premium. Eller Chronolinken som ju är en maskerad ORC. :)
 

JohanHLM

Rolex
Har en Omega Polaris multiquartz, 32 mm och inrymmer mer eller mindre allt användbart på denna dimension. Har tidigare även haft en Seamaster 120 multi vilken bygger på samma princip men större diamanter. Fördelen med dessa är enligt mig att alla funktioner kan styras genom kronan och det behövs inga extra tryckknappar. Dock är dessa kanske lite väl lågbudget med hänseende till ditt angivna prisintervall.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag förstår inte varför klockbranschen skulle vara den enda (?) som inte blir uppkopplad och smart.
Ja frågan är om Rolex eller Patek (vacheron) etc verkligen glider med i den där svängen, men visst, kanske lyckas de göra ett automat-ur som är uppkopplat direkt mot satelit i framtiden utan massa tjafs i dials etc..
 

Mr Chance

Kalmar
Ja frågan är om Rolex eller Patek (vacheron) etc verkligen glider med i den där svängen, men visst, kanske lyckas de göra ett automat-ur som är uppkopplat direkt mot satelit i framtiden utan massa tjafs i dials etc..
Jag tror inte någon av de äldre tillverkarna i alplandet kommer överge mekaniska urverk till förmån för smarta klockor (vad nu det är). Däremot kommer samtliga tillverkare ha någon modell med den här typen av funktioner. Det är jag ganska övertygad om. Frågan är bara när.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte någon av de äldre tillverkarna i alplandet kommer överge mekaniska urverk till förmån för smarta klockor (vad nu det är). Däremot kommer samtliga tillverkare ha någon modell med den här typen av funktioner. Det är jag ganska övertygad om. Frågan är bara när.
Är inte helt övertygad, men den som lever får se ;)
 
Topp