Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga angående Tudor 9411

Diskussion i 'Vintage' startad av 80talisten, 22 oktober 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Vad är ett bra pris på dessa? - om man säger ett fint exemplar med ren och hel tavla utan repor, oxidation och smuts. Fint patinerade index är bara fördel och lite repor på boett och länk spelar ingen roll så länge det inte ser ut som en vägvält kört över den. Absolut inget inköp på G (än)... Men kunskap är ju makt... som man brukar säga...

2. Per

Per Björklövens finest

20-25 för ett fint ex. Plus minus pengar beroende på färg, länk och allmänt skick. Under 20 så blir det snabbt skräp.

Ryttaren och krämbulle gillar detta.
  3. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    20-25 var bättre än jag vågade hoppas på.. Tycker dom har sett dyra ut på chrono 24. Runt 30k och mer än så...

4. Per

Per Björklövens finest

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Som Per säger så är 20-25 för ett fint ex rimligt. Såklart beroende på tillbehör etc.

Är du inte jättekräsen med boett så går det nog att hitta helt ok ex för 18-20k.

80talisten gillar detta.
  6. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Såg nice ut... Dock gillade jag nog inte fullt ut dom nästintill kritvita indexen... Sen är det ju ett evigt problem med sambons gnällande över klockköpen & planerade köp... Vid mitt GS-köp surades det i 1 vecka innan själva inköpet och i över 1 vecka efter mest pga principiella skäl...

Fast 20-25 är absolut ingen omöjlighet att spara ihop trots 2 barn och dåligt betalt jobb... Men en sur sambo är inte roligt direkt om man säger så...:)

7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Min fru har inte märkt mitt senaste klockköp ännu, just en Tudor Sub med vita index. Hon tror nog att det är min gamla Certina , trots att jag har bytt armband och sitter och kollar på den i soffan.

Icaras, yonsson, eriksson850 och 4 andra gillar detta.
  8. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Gör allt i världen att hon tror så tillsvidare!! Sura kärringar är iaf jag trött på!

Criss Cross gillar detta.
  9. JS

JS Friends of KS

Du behöver väl inte säga till henne vad den kostar... Det står ju Tudor på den. Det märket har hon nog aldrig hört talas om, och då borde du kunna komma undan med att säga att den bara kostade dig 5,000 kr :D

80talisten gillar detta.
  10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Hon kan mera än du anar..;) fast Tudor är ju under radarn iof :)

11. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Flippa sambon!

Eller skaffa egna pengar. Hur svårt kan det vara?

Marckus, Jonaz och Fabian gillar detta.
  12. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Som sagt... Det är egentligen inte pengarna i sig... - snarare mera "missbruksbeteendet" som hon kallar det... "Du blir aldrig och kommer aldrig bli nöjd trots du köper denna klockan"

Vilket iof är sant... :)

13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Alltså, flippa sambon!

Skoja bara. Men att sura över två veckor för att du köper något du vill ha för dina pengar är ju bara trist och egoistiskt.

Fabian gillar detta.
  14. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jag har en strategi som verkar funka.. Det får ta lite tid mellan inköpen... Då hinner hon ofta mjukna till... Men tyvärr är det ju så i ett förhållande att man måste kompromissa, men kärringarna brukar ju ge med sig tillslut om man låter dom få skälla och sura ett tag... Och givetvis är det ju värt det..! :D

15. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Ja, var och en blir salig på egen tro. Eller hur man nu säger. Glad att det funkar för dig :)

80talisten gillar detta.
  16. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag brukar få frågan:

-Har du köpt en ny/till klocka?

- Den här gamla? Nej den har jag haft jätte-länge! (oftast max ett par timmar)

Viktigt är dock att veta ungefär vilken dag klockan/avi´n ska anlända i brevlådan, så att du kan planera och vara först med att tömma! :D

Det som det klagas på är dock inte pengarna, utan samlar- beteendet/beroendet...

17. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Ni som har fruar/sambos som klagar/har synpunkter på ert samlande/klockköpande. Vilket beteende hos er fru/sambo klagar ni/har ni synpunkter på?

Min erfarenhet är nämligen att om jag klagar på någon så klagar den på mig och så vidare. En tanke bara...

;)

18. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Samma här, eller:
    -Ja men jag bytte den mot en annan.

eriksson850 gillar detta.
  19. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Min fru har hästar, jättestora hästar som äter skitmycket och har dyra sadlar så hemma hos mig är det aldrig nåt snack :)

Det är mer min egen snålhet som begränsar, ja förutom ekonomin då ;)

jabla och eriksson850 gillar detta.
  20. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Jag klagar aldrig! Eller kanske om hon köper billiga skitgrejer som vi inte behöver, klagar aldrig om hon köper dyra skor...

Exakt! :) Så därför är det bara att samla på sig en stor mängd gammalt mögel. Sedan byter du ut dem mot "bättre" mögel... Köp så att du har minst 50-100 klockor och hon kommer aldrig att komma ihåg vilken som är ny i samlingen! Problem solved! ;)

jabla, Mattan och Scaramanga gillar detta.
  21. eriksson850

Från:
    烏普薩拉