• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga ang. Citizen 51-2273

C

Crowolf

Guest
Upptäckte att min hyfsade 51-2273 inte har samma lock som mitt ap-mögel från Paraguay. Kan det bero på att man bytt locket på den?
Bra klocka till vänster, mögel till höger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357488081.554210.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357488081.554210.jpg
    143.9 KB · Visningar: 245

Camo00

Patek
Re: Sv: Fråga ang. Citizen 51-2273

Bra fråga, hoppas nån kan svara. Jag tycker ofta man ser olika lock på samma modeller...
 
C

China

Guest
Vad jag känner till så ska bakstycket på Citizen 51-2273 vara märkt både för Japan och den internationella marknaden. Så bakstycket på den vänstra bilden är nog nyare än klockan, förmodligen från en tidigare renovering. Citizen 51-2273 användes av en del försvarsmakter i Sydamerika, och brukar vara ganska väl använda när beg ex. dyker upp t.ex. på Ebay.

Kul att möglet är från Paraguay, fick du någon historik på köpet?
 
C

Crowolf

Guest
China skrev:
Vad jag känner till så ska bakstycket på Citizen 51-2273 vara märkt både för Japan och den internationella marknaden. Så bakstycket på den vänstra bilden är nog nyare än klockan, förmodligen från en tidigare renovering. Citizen 51-2273 användes av en del försvarsmakter i Sydamerika, och brukar vara ganska väl använda när beg ex. dyker upp t.ex. på Ebay.

Kul att möglet är från Paraguay, fick du någon historik på köpet?

Tyvärr ingen historik. Kul klocka är det. Det roligaste 200:- jag spenderat på länge.

/pope
 
Topp