Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga ang service

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jesper Fredson, 9 augusti 2013.

1. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Säg att du köper ett mekaniskt ur för ca 5-6000, är då värt att serva den efter 5 år eller kastar man och köper ny? På dom billiga seiko uren är det väl bara att köpa nytt?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det var en väldigt generellt ställd fråga. Du kan ju skita i att serva det och köra klockan tills den går sönder om 20-30år om du vill. Det finns ju i alla fall ingen anledning att slänga klockan efter 5 år. Det är inte så att en klocka slutar fungera bara för att det gått 5 år utan service.

3. bya

bya Bonde

Från:
    Täby
    intressant frågeställning, personligen hade jag nog inte gjort det. Jämför man i samma takt man köper nya smartphones (i snitt var 9e månad) för 5-6000k+ så ter sig förhållandet lite tokigt! Uppåt 8k osv hade det nog varit "mer värt det"

kasta o köpa ny behöver man nödvändigtvis inte göra, eventuellt kränga vidare för nån tusenlapp eller så =)))

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Personligen hade jag nog servat en klocka värd 1 kr om jag haft den så den bildat ett sentimentalt värde.

Men i billiga seiko som du refererar till kan det vara smartare att byta hela verket ist då det blir billigare.

yonsson gillar detta.
  5. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Kasta den var kanske lite dumt sagt! Precis en seiko för en tusing köper man bara en likadan

6. POO

POO Präst

Kalart man ska serva! De allra billigaste Seikosen är det som sagt mycket billigare att byta verk, jag har bytt två, kosta typ 30 dollars, urmakaren ville ha 1500 för service. Dock hade jag servat skiten om det var enda alternativet.

7. Emil

Emil Borgare

man servar inte billiga klockor, man experimenterar, låter dem vandra vidare eller lägger dem på hyllan!

Mårtenssons ur Brookfield