• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga från en nykomling

Hej
Är ny härinne sedan några månader tillbaka. Har varit inne och läst en hel del i diverse ämnen o.s.v. men inte skrivit så många inlägg själv. En sak som jag inte riktigt förstår är varför jag inte tycks kunna posta köp-/sälj-/byt-annonser?
Misstänker att det har att göra med att jag är så ny här eller liknande. Stämmer det? Alltså att det är ett sätt att hindra vem som helst från att bli medlem bara för de ska att kunna lägga ut säljannonser så att det här förvandlas till "klock-Blocket" med diverse annonser från mindre ärliga personer. I så fall är det ju smart men inte desto mindre frustrerande när man vill lägga ut en bytes- eller skänkes-annons som jag hade tänkt göra nu.
Mvh
/Forsberg
=)
 
En liten titt på riktlinjerna för annonsering (näst överst under Säljes/bytes, överst under Köpes) hade direkt gett dig svar på din fråga.
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
Mvh
Visst, han har kollat slarvigt och borde enkelt hitta svaret på sin fråga. Men så svårt kan det inte vara att ge honom ett vettigt svar?

Forsberg, för att posta i köp- och sälj delen behöver du vara medlem i minst en vecka och göra minst 20 inlägg på KS! :)
 
Tack!
Jo jag antog det någonstans skulle finnas regler så jag letade runt lite bland rubriker och på "sajtkartan" men hittade dem verkligen inte. Men nu såg jag att de ligger mer som en post i varje kategori. Det första man blir blind på är ögonen sägs det ju. Börjar bli gammal också, får skylla på det. =)
Mvh
/Forsberg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Visst, han har kollat slarvigt och borde enkelt hitta svaret på sin fråga. Men så svårt kan det inte vara att ge honom ett vettigt svar?
Forsberg, för att posta i köp- och sälj delen behöver du vara medlem i minst en vecka och göra minst 20 inlägg på KS! :)

Tycker det var ett synnerligen pedagogiskt och således vettigt svar med både hänvisning och direkt länk till platsen där informationen finns. TS svar visar ju dessutom att det var rätt sak att göra då han tidigare sökt informationen utan att finna den. Sluta ropa "vargen kommer", är inte det minsta intresserad av att bemöta nya medlemmar på ett otrevligt sätt.
 
Haha ja det var ju smart, jag får skriva en massa mumbo-jumbo härinne så att jag kommer upp i de där 20... =)
Gällande annonsen så var det inget "blodigt".. Gjorde en beställning på en bezel och ett 22mm svart nato häromveckan och när jag nu fick grejerna så låg det även ett svart 18mm nato och ett svart 20mm nato i paketet. Har ingen användning för dem så jag tänkte skänka bort dem eller kanske ännu hellre byta dem mot något annat 22mm-band. =)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Haha ja det var ju smart, jag får skriva en massa mumbo-jumbo härinne så att jag kommer upp i de där 20... =)
Gällande annonsen så var det inget "blodigt".. Gjorde en beställning på en bezel och ett 22mm svart nato häromveckan och när jag nu fick grejerna så låg det även ett svart 18mm nato och ett svart 20mm nato i paketet. Har ingen användning för dem så jag tänkte skänka bort dem eller kanske ännu hellre byta dem mot något annat 22mm-band. =)
Se till att posta varje dag i tråden "dagens klocka". Har du gjort en liten presentation av dig själv och dina klockor i tråden "ny på forumet, presentera dig här"? Kanske slänga upp en liten tråd i hemslöjd, modd och fix när du byter till din nya bezel? Då är du snart uppe i dina 20 :)
 
Någon presentation är inte gjord men jag har tänkt att så ska ske någon kväll när alla fyra barnen har somnat och frugan har fått sitt. ;-)
Och en liten tråd om bezel-bytet kan ju kanske vara kul även fast det inte rör sig om något dyrare ur.. Bra tips, tack!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Visst, han har kollat slarvigt och borde enkelt hitta svaret på sin fråga. Men så svårt kan det inte vara att ge honom ett vettigt svar?

Forsberg, för att posta i köp- och sälj delen behöver du vara medlem i minst en vecka och göra minst 20 inlägg på KS! :)
Det var väl ett ypperligt & vettig svar. Att curla är kortsiktigt men de flesta nuförtiden vill ha den lösningen. Kanske generationsfråga
 
Det var väl ett ypperligt & vettig svar. Att curla är kortsiktigt men de flesta nuförtiden vill ha den lösningen. Kanske generationsfråga

Du kallar mig alltså ung och bortskämd?! ;) Haha!
Nejdå, men återigen; -jag letade efter reglerna, -jag hittade inte reglerna, -jag frågade efter reglerna, -jag fick två snabba och bra svar.
Därefter så tycker jag att vi skulle kunna släppa den här tråden, den har liksom gjort sitt..
 
Topp