• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga: Kan man tvätta natoband?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tjenare grabbar!

Mina natoband har börjat bli lite lökiga, kan man tvätta dom i tvättmaskinen? Eller hur gör ni? Man kanske bara kör lite lätt handtvätt i handfatet? :cool:

Cheeerio
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade en period då jag av någon anledning försökte vintageifiera några av mina natoband. Jag har kört band i både 40c och 60c utan att banden blev sämre. Torktumlat har jag också gjort (Skåptorrt). SÅ tvätta på! :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag rekommenderar att sno en tvättpåse av kvinnan i ens liv - risk finns annars för att banden gör kaoz med ömtålig tvätt.
 
  • Like
Reactions: ssl

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det går inte svara så generellt, eftersom olika band har olika kvalle. Vissa natoband tänjs vid väta, andra inte. Kallt kranvatten + tvål/tvättmedel har fungerat bäst för mig.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
hans skrev:
Jag kör med ljummet vatten och såpa när jag rengör mina nato.


Intressant. Det är så jag tvättar min katt. När det gäller billiga band som är gjorda för tuffa tag är det tvättmaskinen som gäller när jag är i farten.;-)
 

hans

Petrus Kenicius
Re: Sv: Fråga: Kan man tvätta natoband?

Rossi skrev:
hans skrev:
Jag kör med ljummet vatten och såpa när jag rengör mina nato.


Intressant. Det är så jag tvättar min katt. När det gäller billiga band som är gjorda för tuffa tag är det tvättmaskinen som gäller när jag är i farten.;-)

Jag kanske är lite försiktig av mig. :)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
 

WBergdahl

Panerai
Tänkte väcka denna tråden till liv...
Går det att ha banden på sig när man duschar för att få dom rena? :)
 
Topp