Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga kring Panerai PAM00014

Diskussion i 'Diskussion' startad av JoberMan, 10 december 2013.

1. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    En polare står i begrepp att köpa denna Panerai, enligt säljaren inköpt på Nymans 2011. [​IMG]
    Polaren har inte träffat säljaren eller sett klockan än. Enligt säljaren är det en PAM00014. Något verkar dock fel då referensen 00014 enligt google verkar vara en limiterad Ferrari-serie. Kan någon bringa klarhet i detta? Har bett polaren be om fler och bättre bilder.

Trevlig tisdag
    JoberMan

2. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Goddag, halvtaskig bild, men om den har förstoring på datum skulle det kunna vara en PAM104..

3. time2catch

time2catch Stadsbo

Från:
    hufvudstaden
    ja den lilla bilden med reflektion dessutom var ingen vidare tydlig.

men kan det inte vara en pam104 som gäller? den på bilden verkar inte ha någon kronograf funktion vad jag kan se så det utesluter nånting.

fråga efter datum, storlek (44mm?) automatisk eller manuellt urverk. med datum och 44mm så är det ganska säkert en 104.

4. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Kanon. 104 verkar stämma. Här är ytterligare en bild från säljaren.
    Kan inte ett jota om Panerai. Någon som har en uppfattning om ett vettigt pris? Som sagt svensksåld 2011 fullset.

Tack för hjälpen

5. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Ett vettigt pris skulle i min värld vara mellan 35-40'.
    Urverket är inte ett inhouse, så inget speciellt här.

När man är uppe och nosar på 40'+ tycker jag det finns andra mycket bättre alternativ hos Panerai, bla PAM312, mina två cent.

JoberMan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield