• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga kring Panerai PAM00014

JoberMan

Politruk
2-Faktor
En polare står i begrepp att köpa denna Panerai, enligt säljaren inköpt på Nymans 2011.
tu7ude9y.jpg

Polaren har inte träffat säljaren eller sett klockan än. Enligt säljaren är det en PAM00014. Något verkar dock fel då referensen 00014 enligt google verkar vara en limiterad Ferrari-serie. Kan någon bringa klarhet i detta? Har bett polaren be om fler och bättre bilder.

Trevlig tisdag
JoberMan
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Goddag, halvtaskig bild, men om den har förstoring på datum skulle det kunna vara en PAM104..
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
ja den lilla bilden med reflektion dessutom var ingen vidare tydlig.

men kan det inte vara en pam104 som gäller? den på bilden verkar inte ha någon kronograf funktion vad jag kan se så det utesluter nånting.

fråga efter datum, storlek (44mm?) automatisk eller manuellt urverk. med datum och 44mm så är det ganska säkert en 104.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Kanon. 104 verkar stämma. Här är ytterligare en bild från säljaren.
sepa7ene.jpg

Kan inte ett jota om Panerai. Någon som har en uppfattning om ett vettigt pris? Som sagt svensksåld 2011 fullset.

Tack för hjälpen
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett vettigt pris skulle i min värld vara mellan 35-40'.
Urverket är inte ett inhouse, så inget speciellt här.

När man är uppe och nosar på 40'+ tycker jag det finns andra mycket bättre alternativ hos Panerai, bla PAM312, mina två cent.
 
Topp