• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga... LuxuryWatches Stockholm

johan_w

Omega
Seriösa. Köpte en vitgulds-sub där igår!

Lite speciell kundkontakt, ganska direkta och lite nonchalant känsla nästan. Inte direkt att de försökte sälja så att säga. Behöver dock inte bara vara dåligt, kanske därav mailsvar verkar dröja från dem..

Hur som helst tyckte jag priset på 116619 var helt ok. Kanske 5-10 dyrare än de billigaste liknande ex på Chrono24 men i paritet med de handlarna jag vågat handla av där och det vimlar inte av begade av den modellen... Kan tänka mig att prispåslaget blir större/märkbart på billigare klockor än den jag köpte.

De var smidiga när jag dessutom påpekade en liten skada jag inte såg i butik när jag köpte den. De sa direkt att de kunde ta tillbaka den (vilket jag inte ville, utan vi åtgärdade i butik).
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har haft lite kontakt med dem och de svarar rakt och tydligt. I mitt var det inbyte och då betalade de lite för dåligt (men inte oseriöst dåligt) för att det skulle bli något dock.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Var inne i deras butik tidigare i veckan. Många fina klockor! Fick ett trevligt bemötande av en kunnig säljare. De hade senaste Daytonan hemma också. Jag drar dock alltid öronen åt mig när man överdriver. Enligt säljaren var det 6-8 månaders väntetid på en vanlig sub i stål och ännu mer på gmt II. Har varit runt hos en del AD i Sverige de senaste månaderna och ingen har någonsin sagt att det är så långa väntetider när jag frågat.
 

niclashill

Cartier
Adressen de har är en av Stockholms dyraste, så läget kräver marginaler, men läget ger också kunder. Ska bli kul att se om det håller. (Lite tveksamt då Nymans och nästan samma priser med lite prut bara är ett ädelstenkast bort.)
 

Zingo

Rolex
Adressen de har är en av Stockholms dyraste, så läget kräver marginaler, men läget ger också kunder. Ska bli kul att se om det håller. (Lite tveksamt då Nymans och nästan samma priser med lite prut bara är ett ädelstenkast bort.)
Skillnaden är att LW har vissa modeller som det är lång kö på och att vissa kunder vill köpa direkt och bryr sig kanske inte överhuvudtaget om det här med cert, box, AD etc. Om de överlever eller ej får framtiden visa, Stockholm är när allt kommer kring en liten marknad.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Skillnaden är att LW har vissa modeller som det är lång kö på och att vissa kunder vill köpa direkt och bryr sig kanske inte överhuvudtaget om det här med cert, box, AD etc. Om de överlever eller ej får framtiden visa, Stockholm är när allt kommer kring en liten marknad.

Vad jag förstått säljer de en del till internationella kunder också, så uppenbarligen jobbar de bredare än enbart Stockholm.
 

niclashill

Cartier
Tror dock att de har många utländska köpare, som i många fall utnyttjar kronfall (när de inträffar) eller bara utbudet (ex: bara måste ha nya ståldaytonan, oavsett pris). Dessa köp kan underlätta marginalerna.
 

Mojbjörn

Cartier
Luxury Watches är riktigt seriösa och bra.
Tänkte bidra med ett litet inlägg för er som funderar på att handla där.

Jag köpte en Rolex datejust 16013 från 83 där.
När jag kom hem så upptäckte jag att kronan inte gängade riktigt som den ska.
Jag ringde då tillbaka till George som jag köpt klockan av. Han bad mig komma in men det dröjde dock en vecka innan jag hann besöka butiken igen. George satt upptagen så Roger hjälpte mig. Han tog in klockan och gav mig ett kvitto på det, vill även tillägga att han var mycket trevlig att ha och göra med. Detta var inga som helst problem.
Efter några veckor så hörde de av sig igen och talade om att min klocka var klar. När jag fick klockan så följde det med en liten plastficka med bla glas och en massa andra delar plus packningar. De hade SERVAT klockan i samma veva!
De tog inte ett smack betalt för detta.
Jag har aldrig varit med om något liknande!
Seriösare butik eller människor får man leta efter!
Funderar du på att köpa där så tveka inte de är riktigt SERIÖSA.

Nej jag är ej köpt, hotad, eller känner dem på något sätt för den delen.
Jag är en helt vanlig kund som handlat 4 klockor av dem och jag är alltid återkommande.

Jag vill tacka Klocksnack för ett grymt bra forum för oss klocknördar.
stort tack till Luxury watches! :D:D:D
 
Senast ändrad:

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Har haft blandade erfarnehter härifrån, köpte en Expy 2 av dem som var i mycket gott skick. När jag dock skulle byta den mot en annan klocka av en annan medlem här på KS så uppdagades det att hela boetten hade bytts ut till ny. Detta var dock inget som informerades om vid mitt köp. När jag och den andra tänkta köparen kollade med LW så fick vi mail skickade med en servicerapport som visade att allt blivit utbytt av ROB E...men man kände ju sig lurad på konfekten när man fick reda på att siffror inte stämde med certifikatet. Men efter det kom den proffesionella sidan fram hos LW i och med att de betalade tillbaka exakt det jag betalat till dem när jag köpte klockan 1,5 år innan.
 

Kugghjul

Panerai
Adressen de har är en av Stockholms dyraste, så läget kräver marginaler, men läget ger också kunder. Ska bli kul att se om det håller. (Lite tveksamt då Nymans och nästan samma priser med lite prut bara är ett ädelstenkast bort.)
Är det verkligen en så dyr adress de har? Jag påstår inte att den är billig, men knappast bland de dyrare lokalerna?

Jag kan inte kommersiella fastigheter som butiker, men detta är mina observationer
1. en bit city och t.ex. biblioteksgatan
2. lokalen ligger inte i gatuplan, detta är inte direkt något problem för en butik likt luxury watches, men drar ner värdet ordentligt för butiker, mindre spontana besök

Frågan är, hur mycket billigare är deras lokal jämfört med t.ex. Nymans. Halva priset? 1/4? 1/10?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är det verkligen en så dyr adress de har? Jag påstår inte att den är billig, men knappast bland de dyrare lokalerna?

Jag kan inte kommersiella fastigheter som butiker, men detta är mina observationer
1. en bit city och t.ex. biblioteksgatan
2. lokalen ligger inte i gatuplan, detta är inte direkt något problem för en butik likt luxury watches, men drar ner värdet ordentligt för butiker, mindre spontana besök

Frågan är, hur mycket billigare är deras lokal jämfört med t.ex. Nymans. Halva priset? 1/4? 1/10?
http://www.fastighetssnack.se
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är det verkligen en så dyr adress de har? Jag påstår inte att den är billig, men knappast bland de dyrare lokalerna?

Jag kan inte kommersiella fastigheter som butiker, men detta är mina observationer
1. en bit city och t.ex. biblioteksgatan
2. lokalen ligger inte i gatuplan, detta är inte direkt något problem för en butik likt luxury watches, men drar ner värdet ordentligt för butiker, mindre spontana besök

Frågan är, hur mycket billigare är deras lokal jämfört med t.ex. Nymans. Halva priset? 1/4? 1/10?
Visst ligger den i gatuplan. Jag kan åtminstone titta i skyltfönstret.
 

Kugghjul

Panerai
Visst ligger den i gatuplan. Jag kan åtminstone titta i skyltfönstret.
Jag kollade precis på google streetview. Det är en trappa upp till butiken, en kvartsvåning upp typ, ett klart minus för en butik. Det är möjligt att det fortfarande enligt rådande normer kallas "gatuplan", jag vet inte, men det är knappast optimalt, borde vara långt ifrån någon av stockholms dyraste lokaler. RÄtta mig gärna om jag har fel!
 
Var inne i butiken igår för första gången, trevlig äldre herre som gladeligen lät mig testa en Daytona samt en Royal Oak. Dock hade de ingen Hulk inne i nuläget. Kändes seriöst och skulle absolut kunna tänka mig affär där i framtiden.

Som diskuterats är det en halvtrappa upp för att komma in i butiken, inget som stör enligt mig då klockorna fortfarande är synliga från gatuplan på Grev Turegatan.
 

Ken

Omega
Var där förre veckan och kollade på en Daydate fick ett fantastisk trevlig bemötande och ett riktig bra bud på min klocka,har inte köpt av dom innan men känns helt klart seriös.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hittade denna https://www.blocket.se/stockholm/Audemars_Piguet_Royal_Oak_Oanvand_2018_81178885.htm?ca=14&w=3 som intresserar mig, den ligger något lägre i pris än på Nymans t.e.x.

Vad menar ni med "gråhandlare". Ursäkta men jag är ny här med alla termer.
Gråhandlare är de handlare som säljer nya ellet begagnade klockor men inte är auktoriserade återförsäljare (AD). Om en handlare är auktoriserad kan du lätt kolla via klocktillverkarens hemsida. Vill du ha extra trygghet ska du alltid köpa av AD.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Gråhandlare är de handlare som säljer nya ellet begagnade klockor men inte är auktoriserade återförsäljare (AD). Om en handlare är auktoriserad kan du lätt kolla via klocktillverkarens hemsida. Vill du ha extra trygghet ska du alltid köpa av AD.
Och var skulle den extra tryggheten bestå av menar du?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Och var skulle den extra tryggheten bestå av menar du?
Dels att man vet att allting är legit (vi har väl sett exempel på fel- eller fulstämplade cert som gjort garantiärendet kneppigt?) och dels att man faktiskt får en helt annan garanti för att klockan är äkta, något som för en rookie kan vara ganska viktigt. Dessutom tror jag att det är smidigare att påpeka felaktigheter eller behöva utnyttja garantin om klockan är köpt hos AD. Det menar jag, men jag har inte alla svar :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Dels att man vet att allting är legit (vi har väl sett exempel på fel- eller fulstämplade cert som gjort garantiärendet kneppigt?) och dels att man faktiskt får en helt annan garanti för att klockan är äkta, något som för en rookie kan vara ganska viktigt. Dessutom tror jag att det är smidigare att påpeka felaktigheter eller behöva utnyttja garantin om klockan är köpt hos AD. Det menar jag, men jag har inte alla svar :)
Eftersom alla dyrare klockor från början kommer från en AD är garantin inget problem så länge man har ett korrekt ifyllt/registrerat cert. Skulle det vara något problem är det bara att gå in till AD för att få hjälp.

Fördelen med att köpa från AD är på sin höjd att man kan få hjälp med tex att korta en länk utan att betala :)
 
Topp