• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Apple TV >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Vi satt och skulle koppla upp swefilm ifrån iPhonen som vi brukar göra i princip varje kväll.

Då dök det upp följande "U11 Apple TV2" under vår egna Apple tv.

Vad är det för nåt?! Googlar på det och får upp jailbreka och så. Vad har fängelse rymningar att göra med detta lixom? Rutan försvann efter nån sekund o_O

image.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vi satt och skulle koppla upp swefilm ifrån iPhonen som vi brukar göra i princip varje kväll.

Då dök det upp följande "U11 Apple TV2" under vår egna Apple tv.

Vad är det för nåt?! Googlar på det och får upp jailbreka och så. Vad har fängelse rymningar att göra med detta lixom? Rutan försvann efter nån sekund o_O

image.jpg

Skit e de å kör som vanligt [emoji2]
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kanske någon i din närhet som kör jailbreak? Vad är jailbreak då? Man låser upp sin telefon, så att man kan köra in kod från tredjepart...
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
kanske funkar att köra direkt mellan iphone och ATV om den är jailbreakad och det är därför den är synlig?

Har aldrig jailbreakat men ser inte hur dom skulle kunna prata direkt utan wlan.

Men svärmor hade något liknande skumt, hon hitta en apple-enhet på sin dator som inte finns borde finnas i närheten. Den hette något som kunde relateras till den som bodde där innan men hur den fortfarande kunde finnas på nätet där på något sätt är en gåta.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har en undran om Apple TV 3:gen, vi tar svtplay som exempel, när jag går in på sökfunktionen så finns inte Å,Ä,Ö i sökmenyn! Har varit in i inställningar på apple TVn och ställt i den på det som jag tror är för Sverige. Nu är jag väl inte skarpaste kniven i lådan när det kommer till detta och datorer, men är det någon som vet om det skall finnas med, Å,Ä,Ö alltså?! När jag streamar från ipad eller iphone så finns det med. Tacksam för svar.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har en undran om Apple TV 3:gen, vi tar svtplay som exempel, när jag går in på sökfunktionen så finns inte Å,Ä,Ö i sökmenyn! Har varit in i inställningar på apple TVn och ställt i den på det som jag tror är för Sverige. Nu är jag väl inte skarpaste kniven i lådan när det kommer till detta och datorer, men är det någon som vet om det skall finnas med, Å,Ä,Ö alltså?! När jag streamar från ipad eller iphone så finns det med. Tacksam för svar.
Ska finnas med ...
 

SSL

Audemars
Hade nog återställt inställningarna och börjat om, om det inte redan gjorts en gång. Kan dock inte minnas om vi hade ÅÄÖ på vår 3a. Sällan man sökte svenska titlar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håll in mittenknappen på t.ex O så får du upp Ö. Samma på A så får du upp Å och Ä.

TACK som faen @Ejnork :D!
image.jpeg


Du är ju GRYM på sånt här ;), då kanske du kan förklara varför jag inte får upp öppet arkiv via SVTplay appen på TVn, men däremot på min iPhone och iPad o_O?!
image.jpeg


Är det så enkelt att den inte är uppkopplad mot internet?!
 

Ejnork

Cartier
TACK som faen @Ejnork :D!
image.jpeg


Du är ju GRYM på sånt här ;), då kanske du kan förklara varför jag inte får upp öppet arkiv via SVTplay appen på TVn, men däremot på min iPhone och iPad o_O?!
image.jpeg


Är det så enkelt att den inte är uppkopplad mot internet?!

Öppet arkiv finns inte på play i AppleTV. Du måste köra det från iPad eller iPhone och spela upp via AppleTV så får du det på TVn.
 
Topp