Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om armband - äkta? matchning?

Diskussion i 'Vintage' startad av LongCon, 5 september 2014.

?

Äkta?

1. Ja

0 röst(er)
    0,0%
  2. Nej

50,0%
  3. Ingen aning

50,0%
  1. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Köpte ett armband på Tradera på vinst och förlust. Känns som bra kvalité men kan ej svära på att band och spänne är äkta. Köpte egentligen bandet för spännet. Om det är äkta vad anser ni om matchningen? Vilken årsperiod kan bandet vara ifrån?

Är det äkta tänkte jag behandla bandet med någon passande neutral skoprodukt.

20140905_181801.jpg
    20140905_181825.jpg
    20140905_181843.jpg
    20140905_181922.jpg
    20140905_182001.jpg

2. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Har själv forskat lite vintage spänne till omega. Läste på en sida att märkningen acier inox ska vara skrivet i två ord. Det vanligaste spännena som förfalskas är 16mm. Man ska även ta en extra titt på omega loggan. Ska inte vara för fet utan ha en jämn och fin form. Även vanligt att märkningen på kopiornas undersida är laser etsad, ska vara stämplad. Är det någon som kan lösa detta är det tdn-dk

Mvh

LongCon gillar detta.
  3. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ingen med bra koll på band och spännen?

4. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Jag är själv nyfiken eftersom jag håller utkik. Kolla Omegaforums, där har jag sett nån liknande tråd.

LongCon gillar detta.
  5. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Ser ut som ett 70-tals spänne. Tveksam till om själva törnet är äkta dock. Brukar vara lite tunnare, ha mera böj och liksom gå in i loggan lite mer. Eller också är det jag som har fel.

LongCon gillar detta.
  6. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Får ta och googla vid tillfälle :) Kan tänka mig att äkta spännen kan se rätt olika ut.

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tycker inte det ser bra ut, präglat läder? tdn-dk kanske kan tillägga något?

LongCon gillar detta.
  8. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Skall ta och kika närmare om och se om det är präglat. Ser inte spännet bra ut heller menar du?

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Vet inte hur många varianter det finns, det finns spännen med bättre finish. Mest misstänksam blir jag dock när bandet ser fake ut.

10. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Om jag jämför med mitt spänne till min -69 Seamaster så ser Omega loggan alldeles för fet ut, men det är möjligt att det varierar.

11. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Hej!

Jeg er inte Expert så detta är vad jag anser vara rätt.

Fake (aftermarket buckles)

Äkta:

Bemærk Omega logo på de äkta er inte så store og mere detaljerede. Bemærk på de äkta spänner står teksten ACIER INOX i botten av spannet og på de fake i runt mitten.

Mvh. Thomas

plattfot, marconimotet, Brogren och 1 annan gillar detta.
  12. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
  13. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    När vi nu ändå är inne på Omega. Är det någon som har koll på om det är Omega original som säljs på cousins.uk? När det gäller band och spännen?

Mvh

14. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tack för all hjälp! Lutar väl åt att det var pengar i sjön antar jag efter era kommentarer.

Obeedoobe kan inte tänka mig att dom skulle sälja fake.

15. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Blev lite misstänksam... Står genuin leather på bandet och spännet är bara märkt stainless steel.

Mvh

16. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Det är ju fan att dom ska göra fake av allting. Och inte ens bra.

Skickat från iPhone

Gummo gillar detta.