• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om bezel rolex gmt

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Skrev om det här bekymret i en gammal tråd men fick ingen respons så jag startar en ny tråd.

Jag har en rolex gmt master 2, en T serie från 1996-1997. Jag är sugen på att skaffa en coke bezel till den. Vände mig per telefon till min närmsta rolex AD som ligger 8 mil bort. jag beskrev vilken klocka jag hade, märke, modell, serie, årtal. Jag ville veta om de hade sådan bezel inne i laget isf skulle jag komma dit och köpa, om inte så ville jag beställa en sådan.
Killen i andra änden sa att han inte kunde svara på om de hade inne, han ville heller inte beställa någon. Han sa att jag måste komma in så att urmakare får undersöka klockan för att de skall kunna svara på om de har någon inne eller för att beställa.

Stämmer detta? Jag tycker det låter helt banans! Hur många olika typer av coke bezels gjordes till gmt master2 T serie från 96-97?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
En. Det har faktiskt bara gjorts en enda variant av de röd-svarta inläggen (eftersom det bara funnits till safirvarianterna som alla delade samma mått).
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
En. Det har faktiskt bara gjorts en enda variant av de röd-svarta inläggen (eftersom det bara funnits till safirvarianterna som alla delade samma mått).

Då tycker man ju att AD borde kunnat svara på frågan om de hade en inne. Vidare om svaret på den frågan hade varit nej, borde det således inte varit så svårt att beställa en.

Blir till att vända sig till annan AD :(
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Låter ju inte så service minded eller kunnigt. Vart ringde du egentligen? En "riktig" AD borde ju rätt lätt kunna svara på dina frågor över telefon. Om du vet vilken modell och årtal det är så borde det ju vara en walk in the park
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Låter ju inte så service minded eller kunnigt. Vart ringde du egentligen? En "riktig" AD borde ju rätt lätt kunna svara på dina frågor över telefon. Om du vet vilken modell och årtal det är så borde det ju vara en walk in the park

Jo jag tyckte ju det också...
Det var till Carlssons Ur i Helsingborg. Har hört en del gott om dem men det var faktiskt tredje gången på kort tid som jag störde mig på dem. Synd för det är min närmsta AD, lite tjatigt att behöva åka till Malmö eller Göteborg istället.
 

jabla

Sarlacc
Jo jag tyckte ju det också...
Det var till Carlssons Ur i Helsingborg. Har hört en del gott om dem men det var faktiskt tredje gången på kort tid som jag störde mig på dem. Synd för det är min närmsta AD, lite tjatigt att behöva åka till Malmö eller Göteborg istället.

Gillar butiken men när jag ville ha en pepsiring till min 16700 sålde de den inte löst utan jag var tvungen att lämna in klockan.
 
Topp