Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om FedEx.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Zed, 7 mars 2013.

1. Zed
    Trådstartare

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Har min Daytona på ingång, planerad leverans under morgondagen på jobbadressen. Problemet är bara att jag inte är på kontoret imorgon.

Kan receptionisten ta emot och skriva på? Någon som vet?

2. calzone

calzone Biskop

Om hon har ditt leg ja hon måste även uppvisa sitt eget.

3. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg

Ok, då är det bara att lämna legget och hoppas på det bästa. Har du gjort så själv?

4. calzone

calzone Biskop

Japp oftast behöver man inte legitimera sig när det är hemleverans har tagit emot paket till tjejen utan att visa varken mitt eller hennes. Däremot om man har ett paket som ligger på ett ombud så måste man visa bådas. Men jag skulle lämnat leg för säkerhets skull :)

5. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Tack! [​IMG]

6. mace

mace Stadsbo

Vid hemleverans är de inte lika petiga (risken är liten att någon du inte känner öppnar hemma hos dig och tar emot ditt paket), däremot om det är leverans till ett företag brukar (och bör) de vara petigare.

För att vara supersafe, skriv en fullmakt om att receptionisten (namngiven) får ta emot ditt paket och signa den, samt lämna leg. Då har de ditt godkännande, din namnteckning och ditt leg på att det är okej att lämna paketet.

7. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Fråga om FedEx.

Skickat många paket till jobbet istället för till hem, bla ett par klockor med Fedex. Receptionen har kunnat ta emot utan nåt leg från mig. Har dock aldrig varit nåt värde över ca 5000kr dock.

8. Gavve

Gavve Greven

Skickar du till en företagsadress brukar de inte vare sig ringa eller kräva legitimation... vare sig FedEX eller UPS. Har beställt flera paket till jobbet och den hamnar då i receptionen eller gud förbjude på godsmottagningen.

Tror inte det finns något bestämt svar här oavsett vad det står på deras hemsidor

9. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Re: Sv: Fråga om FedEx.

Samma här. Iofs DHL och UPS. Vet inte om FedEx har annan policy.

10. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Talade precis med Fedex och det ska inte vara några problem. Behövs inget leg eller fullmakt men frågan är om man inte ska författa ett bara för att.

11. JS

JS Friends of KS

Brukar alltid skriva jobbadressen på mina paket, man är ju aldrig hemma när de kommer mitt på dagen i allafall

Än så länge har alltid recepetionen kunnat ta emot pakten (har använd fedex, dhl, ups etc...). Ibland har budet ringt, men oftast kvitterar receptionen och meddelar internt att man fått ett paket.

Det värsta som kan hända är att du sitter på ett långt möte och inte kan smita ner och hämta paktet direkt :lol:

12. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Skönt att höra. Jag är dock inte i stan under hela helgen så jag får snällt åka 14 mil på fredag kväll fram och tillbaka för att hämta paketet. Vad gör man inte... :mrgreen:

13. mace

mace Stadsbo

Nä, det värsta som kan hända är att du ringer till FedEx och frågar var ditt paket är, och de svara att de lämnat in det på ditt kontor, visar upp en (oläslig) signatur av någon knickedick och du får sitta på många långa möten och undrar vem som stajlar med din Daytona.

Hade jag levererat ett paket med ett värde på + 50 000 skulle jag inte nöja mig med att någon okänd signade, sen la paketet till allmän beskådan på repans disk och gick på lunch. Men nu jobbar jag ju inte på FedEx heller, synd är väl det. ;)

Så för att vara safe: skriv fullmakten, lämna ditt leg och vet med säkerheten att den nitiske men korrekte budgossen (det skulle vara jag då) inte vänder på klacken med ditt paket.

14. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Jo, men samtidigt är det inte hela världen om den kommer på måndag eller imorgon.

Jag har dessutom skrivit ut konversationen med Fedex livechatt där de intygar att receptionisten kan ta emot den. Hon ska dessutom lägga det på ett säkert ställe så det är nog lugnt.

15. Wollen

Wollen Barfly

Fick leverans av UPS förra veckan, då tog en kollega emot mitt paket när jag satt på muggen :D

Vet dock inte om FedEx har andra rutiner.

16. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Får man nördpoäng om man håller koll på flyget som klockan befinner sig på genom flightradar? :lol: :lol:

17. JS

JS Friends of KS

Ja det får man verkligen. Och jag som trodde jag var otålig....

18. Zed
    Trådstartare

Från:
    Göteborg
    Haha, det är egentligen inte otåligheten utan mer nyfikenheten på om planet går att hitta. :D

19. JS

JS Friends of KS

...och inte bara försvinner med din daytona in i "bermudatriangeln"...

20. David

David Bödeln

Om det regnar kommer de bara att ställa paketet på gatan utanför porten, och antagligen inte ens rätt port. Be receptionisten gå ut och titta då och då, om det regnar, alltså.

Mårtenssons ur Brookfield