Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om forumet

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 16 juni 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Första inlägget här. Hittade sidan för några veckor sedan. Har sedan mer än 25 år hållt på med klockor. Mest lite äldre Omegor. Men även nyare klockor har sökt sig in i samlingen(och ut). För några år sedan var jag ganska aktiv under en period på TTT men olika omständigheter gjorde att det blev allt mindre av den aktiviteten.

Nu ha jag fått lite klocksjuka igen. Upptäckte då detta forum. Tänkte höra lite om hur länge det funnits och vad som gör att ni är här och inte på TTT? Antar att en del är på båda? Noterar också att TTT verkar vara betydligt mindre eller mer passivt nu förtiden medan denna sida sjuder av aktivitet. Stämmer det med er bild?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag är på båda, men skriver i stort sett bara här.

Sjukt dålig, och tråkig aktivitet på TTT. Allt är ett snäpp bättre här tack vare daviden. Gilla-funktionen, notis-funktionen etc. förhöjer upplevelsen.
    TTT har dock en starkare köp&sälj sida enligt mig. Lär väl förändras med tiden antar jag.

Fabian, urinvånaren, gruby och 2 andra gillar detta.
  3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    :)

Forumet startades av mig, daviden och Spencer66 i september förra året. Vi startade forumet för att vi tyckte det behövdes ett fräscht, modernt, svenskt (nordiskt) klockforum med plats för alla. Konstigare än så var det inte. Sen kan vi bara konstatera att det har gått väldigt bra, att folk gillar att hänga här och att det har utvecklats till ett riktigt bra forum tack vare aktiva medlemmar i en skön blandning av gamla och nya rävar.

Varmt välkommen hit!

Målarn och daviden gillar detta.
  4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    I kort tröttnade jag på att TTT aldrig uppgraderade till en modern forummjukvara. Så många medlemmar med samma brinnande intresse förtjänar en bättre plats att mötas på.

Söndagen den 2e september 2012 registrerade jag domän och konfigurerade mjukvara. Dagen efter öppnades sidan publikt för alla att se och registrera sig på.

Välkommen in i värmen. :)

EDIT
    Vad Denke nyss skrev... :p

urinvånaren gillar detta.
  5. fredrikb

fredrikb Borgare

Jösses, galet snabb utveckling sedan dess. Bra jobbat.

daviden gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield