• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om klockarmband

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag är en sån som inte gillar länk på klockor, jag gillar inte hur länk ser ut och jag tycker framförallt inte att det är skönt att ha på sig.

Så nu efter att försökt använda min OS GMT några månader på länk så inser jag att jag hellre har den på ett sjysst skinn.

Dock har jag problemet att avståndet mellan bandhornen på klockfan är det udda måttet 21 mm vilket kraftigt begränsar utbudet av möjliga armband. Det går ju alltid att klämma in ett 22 mm eller få in ett 20 mm band, frågan är då vilken storlek bör man satsa på?

Är det någon som har erfarenhet om vad som kommer att passa bäst en lite för stor eller en lite för liten? Det armband jag helst vill ha finns i både 20 och 22 mm dock känner jag inte för att lägga pengar på att köpa båda :p

Någon med erfarenheter eller råd?
 

SSL

Audemars
Lägg specialbeställning är mitt tips. Du får vänta lite extra kanske men för litet eller för stort band ser oftast bara konstigt ut.
 

snajgel

Panerai
Jag är en sån som inte gillar länk på klockor, jag gillar inte hur länk ser ut och jag tycker framförallt inte att det är skönt att ha på sig.

Så nu efter att försökt använda min OS GMT några månader på länk så inser jag att jag hellre har den på ett sjysst skinn.

Dock har jag problemet att avståndet mellan bandhornen på klockfan är det udda måttet 21 mm vilket kraftigt begränsar utbudet av möjliga armband. Det går ju alltid att klämma in ett 22 mm eller få in ett 20 mm band, frågan är då vilken storlek bör man satsa på?

Är det någon som har erfarenhet om vad som kommer att passa bäst en lite för stor eller en lite för liten? Det armband jag helst vill ha finns i både 20 och 22 mm dock känner jag inte för att lägga pengar på att köpa båda :p

Någon med erfarenheter eller råd?
Beställ från någon av läder-trollkarlarna här på forumet! Har själv handlat från cheepo63 och är mer än nöjd!

Andra kan säkert fylla på med fler som tillverkar band!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har för mig att Certina kör med udda mått, 19, 21, 23 o sv. Står du ut med att det står Certina på insidan av lädret så gör dom riktigt bra straps.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör ett 20mm läder på en klocka som har 19mm bandbredd nu. Man ser det bara om man tittar VÄLDIGT noga, så kör på ett 22mm band.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Beställde ett 22 mm band får se hur det blir :) problemet var ju att just det jag ville ha bara fanns i standardstorlekar :)

Borde ju vara nackskott på tillverkare som väljer uddamått :banghead:
 
Topp