Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om Omega 2640-3

Diskussion i 'Vintage' startad av Cougan, 24 mars 2015.

1. Cougan
    Trådstartare

Cougan Stadsbo

Ramlade över en stor näve Omegor nyligen från ett dödsbo. Samtliga tickar och går, har fina verk och härliga slitningar. En av dessa är jag undrande över, är tavlan (silver) galen alt är hela uret ett hopkok av delar? Ref i lock 2640-3 med verk 266 samt ref 13478939, sliten krona med logo och nött plexi.
    Hit me!
    IMG_7887.JPG IMG_7888.JPG IMG_7890.JPG IMG_7892.jpg

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tycker den ser ommålad ut?

_jonte och Icaras gillar detta.
  3. Cougan
    Trådstartare

Cougan Stadsbo

Var min första tanke direkt. Vad som fick mig att posta var de upphöjda indexen, siffrorna samt att lume-pickarna ser så slitna ut och att tavlan bara har en metallisk yta.

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Subsekundvisare ser lite lurig ut. Något för stor för index. Har dock ingen bra koll på den "Refen"

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Texten Omega och omegaloggan ser lite konstig ut .Inte rätt typsnitt . Sen ser sub-indexen konstiga ut . Säger som föregående talare .Ommålad

Cougan gillar detta.
  6. Cougan
    Trådstartare

Cougan Stadsbo

Vaksamt öga, hade inte lagt märke tilll subsekundvisaren.