• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Rolex Explorer II?

Taxman

Rolex
2-Faktor
Den följer timvisaren, men timvisaren kan du ju enkelt dra tillbaka med minutvisaren efter att du ställt den röda GMT-visaren. Så du kan ha 2 tidszoner. Förstod jag rätt?

Ja, i det yttre läget följer 24-timmarsvisaren den vanliga timvisaren. I näst yttre läge kan 12-timmarsvisaren snabbställas individuellt mot övriga visare. Mycket praktiskt när man byter tidszon

Jag var kanske lite otydlig. Min fråga var egentligen om det går att ha två olika tidszoner. Efter lite surfande på youtube (och baserat på era svar) kan jag konstatera att så är fallet.
 

kabro

Cartier
Egentligen förstår jag inte hysterin kring B&P. Såvida inte klockan är tämligen ny och avsaknad av B&P kan väcka en del frågetecken eller det är frågan om ett samlarobjekt så har man väl ingen användning av B&P? Om en klocka är lättsåld eller inte är i första hand en prisfråga och det påverkar ju i båda leden. Dvs både när man köper och säljer. B&P ger heller ingen extra trygghet så spara hellre tusenlapparna och gör något roligt med dom isf att låsa fast dom i en box och ett papper.

Ja jag lutar lite åt det hållet också, även om man måste sälja den lite billigare pga avsaknaden har man ju köpt den billigare just pga det..
 
Topp