Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 15 juli 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Sitter som alltid och kollar på klockor på nätet, just nu på chrono24. Det jag kollar på nu är rolex explorer II.

Blir förvirrad av chrono24 och deras datering av klockorna. En Explorer som enl C24 är från ett specifikt år kan vara både med lugg holes och utan och den kan komma i nya boxen och ibland i gamla boxen.

Så frågan är, när började rolex använda den nya boxen, dvs inte den lilla med trä på insidan?
    När slutade rolex med lugg holes på Explorer II?

Tacksam för svar.

2. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Lugg holes försvann nångång dom första åren på 2000 talet, nya boxen började komma ca 2003-2004. Men jag är inte 100%.

3. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Boxen var väl 2006?

4. Lage

Lage Bonde

Visst finns det någon mellanvariant som har lugghål och solida ändlänkar?

5. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Kommer du ihåg 16610 från 2004 med nya boxen...:)

6. JS

JS Friends of KS

Kan väl vara som vanligt med rolex - de kör slut på lagret först innan det nya kommer. Därmed kan det väl vara så att det inte är ett exakt cut-off date mellan nytt och gammalt, samt kombination klocka och box

7. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jo juste

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    När de slutade med lugholes vet jag inte men själv föredrar jag med eftersom det underlättar bandbyte.
    Boxar och klockor levereras var för sig till handlarna så det beror nog på på vad som fanns i lager under en övergångsperid.
    Båda boxtyperna kan säkert vara levererade som "orginal" i olika butiker vid samma årtal.

Mårtenssons ur Brookfield