Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om sök forum

Diskussion i 'Diskussion' startad av Empa, 11 februari 2015.

1. Empa
    Trådstartare

Empa Friends of KS

Hur gör man om man vill söka på två ord som ska vara i följd, tex. pie pan?
    Som det är nu så kommer det upp väldigt mycket resultat och jag gissar på att de innehåller pie eller pan, men om jag vill ha resultaten som bara innehåller "pie pan", hur gör man? :)

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
  3. Empa
    Trådstartare

Empa Friends of KS

Ja precis, men det borde väl finnas i forumets funktion också?

4. Kairo

Kairo Friends of KS

Ja, man kan tycka att det borde finnas något skiljetecken som möjliggör sökning på flera ord. Har dock inte heller lyckats hitta det (om det ens är en funktion som existerar). :(

5. Empa
    Trådstartare

Empa Friends of KS

6. ZQT

ZQT The Banker

Om du skriver "site:klocksnack.se" i sökrutan på google och efter det vad du vill söka efter så får du träffar på bara klocksnack.se

7. Empa
    Trådstartare

Empa Friends of KS

Yes det vet jag, men tycker ibland att resultaten kan variera, svårt att sortera på datum när inlägget är skrivet.

8. san

san Borgare

ger dig resultat som bara innehåller orden "pie pan", i den följden. Tryck sedan på "Sökverktyg" -> "När som helst" för att sortera på datum.

9. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kör på detta site:klocksnack.se pie+pan på google.
    Möjligt att forumet har någon fin sökmotor med lite trevliga kommandon, men det får styrelsen svara på!

edit: Här är en länk dessutom som kan förenkla livet lite emellanåt, även utanför KS.
    http://www.searchcommands.com

10. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Matnyttigt

11. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    På förstasidan har jag kompletterat med Googlesökning på endast Klocksnack.se då den inbyggda lämnar en del att önska enligt mig.
    Ska tydligen vara bättre i nyare versioner, så det kommer förbättras här också.

Matic, Empa, nissehult och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield