Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om visare som inte ställer sig exakt på index

Diskussion i 'Diskussion' startad av vonbahr, 10 juni 2014.

1. vonbahr
    Trådstartare

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Hej
    Jag har en rolex 16710 som strular lite. Klockan går mycket bra och verkar vara i bra skick, men timvisaren ställer sig inte exakt på index. Den ställer sig likadant hela tiden (alltså den hamnar alltid på samma index).
    Till exempel klockan 20:00 ser det ut såhär[​IMG]
    Timvisaren står precis på indexmarkering nr.39. Klockan 21:00 står timvisaren exakt på index nr.44. osv.

Kan det vara så enkelt som att visaren bara behöver flyttas fram lite?

Jag har skickat frågan till rob engström och planerar att gå dit ändå för att få klockan provtryckt, men otålig som jag är och med all kompetens och erfarenhet som finns här på forumet så vill jag ändå fråga :)

Tack på förhand

//Björn

Fedor gillar detta.
  2. Sundström

Sundström Friends of KS

Jo, den skulle nog behöva lyftas av och sättas tillbaka igen.
    Bör inte vara några bekymmer. :)

vonbahr gillar detta.
  3. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Tror att det är quicksetfunktionen som spökar, att den inte hakar i på rätt ställer när du ändrar, hade liknande problem på min 116710. Inga stora problem att fixa, tror det skulle kosta runt 1000:- om jag inte minns fel, körde dock helservice på min då det var dags. En sak du kan testa att göra är att ändra timvisaren fram och tillbaka några gånger, eventuellt så kan den hamna rätt igen, tror dock att den måste lämnas in.

vonbahr och jabla gillar detta.
  4. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Klockan ska enligt uppgift (saknas papper på detta) vara servad 2010, och den går bra förutom detta med timvisaren. Jag kommer att lämna klockan till rob och låta dom bedöma och åtgärda felet :) hoppas att det är så lätt som att den bara behöver lyftas ur och sedan sättas i...

Tack för din värdefulla input Porsan :)

5. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Ser ju helt klart ur som man missat att synka tim och minutvisaren vi t.ex förra servicen.

Låter iofs hyggligt otroligt att msn skulle missat något så grundläggande, så det kan ju också vara något mer avancerat som Porsan nämner.

vonbahr gillar detta.
  6. Here we go again... :bookworm:

vonbahr gillar detta.
  7. vonbahr
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Jo tack, jag är inte sämre än att jag tar det för vad det är... ;) Men jag har inte heller betalat något extra för att klockan enligt utsago skulle varit servad då, så skulle det bli aktuellt med en helservice nu så tar jag den utan att bråka om det. Det verkar dock som att klockan (bortsett från timvisar-dilemmat) går riktigt bra.

Jag återkommer med besked när jag varit hos rob :)

masterkiller gillar detta.
  8. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sånt man stör sig på ordentligt, hoppas det löser sig.

vonbahr gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield