Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga Seiko sarb033 fördröjning av datumbyte

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kesper, 12 augusti 2016.

1. Kesper
    Trådstartare

Kesper Torpare

Hej alla klockfantaster!

Detta blir mitt första inlägg på detta forum. Jag vill först och främst tacka för all den trevliga och lärorika läsning som erbjuds på denna sida. Själv är jag inte på något sätt bevandrad när det kommer till klockor, faktum är att jag först nu fått hem min första klocka som kan anse sig vara något annat än ett smyckesur.
    Fick hem min sarb033 nyligen och burit den nu i snart 3 dagar. Det jag lagt märket till som också fått mig att leta runt på nätet och även här på forumet utan resultat. Så tänker att jag frågar öppet här istället.

Det jag noterat är att datumbytet sker något "trögt" det vill säga att den hakar upp sig mitt i mellan 2 datum under ett spann på cirka 1,5 - 2 timmar, för att sedan "klicka till" och byta helt till nästkommande dags datum.
    seiko.jpg

Min frågar är alltså, Är detta något som jag ska förvänta mig ? Eller kan det faktiskt vara så att det är fel på klockan redan från början? Finns det något jag själv kan göra för att ordna de eller helt enkelt bara leva med det.

Tacksam för alla feedback/svar!

Ha det bäst
    /Kesper

Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Du kan vara lugn, det ska vara så. Nice watch!

Edit: Dagsvisningen är ännu segare så du inte blir fundersam igen :D

3. Nicbex

Nicbex Biskop

Vissa urverk är instant change och datumhjulet byter direkt, andra urverk flyttar hjulet under en kortare eller längre period. Helt normalt!

Chuck gillar detta.
  4. Kesper
    Trådstartare

Kesper Torpare

Skönt! då kommer jag sova gott om natten framöver.:D:rolleyes:

5. 903lew

903lew Stadsbo

Seiko överlag har ju långsamma skiften av datum, inget att oroa sig över.
    Och snygg klocka!

yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield