• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga till er med en 45mm Planet ocean (2500-verk)...

Jockinho

Patek
2-Faktor
upplever ni att den känns större på länk än på originalgummit? Kunde idag, överraskande, tyvärr konstatera att 42mm kändes lite liten på såväl länk som gummi medan 45mm ser lite stor ut på länken då ändlänken buktar ut så mkt från handleden. I övrigt gillar jag 45mm bredden. Gillar PO:n med originalgummit men inte lyckats finna en 45mm för test därav frågan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jockinho skrev:
upplever ni att den känns större på länk än på originalgummit? Kunde idag, överraskande, tyvärr konstatera att 42mm kändes lite liten på såväl länk som gummi medan 45mm ser lite stor ut på länken då ändlänken buktar ut så mkt från handleden. I övrigt gillar jag 45mm bredden. Gillar PO:n med originalgummit men inte lyckats finna en 45mm för test därav frågan.

Trams! 42 är inte för litet, bara att vänja sig.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Aurum skrev:
Trams! 42 är inte för litet, bara att vänja sig.

Har inget problem med mindre ur och 42mm borde vara perfekt men upplevde den som mindre än 007:an som jag tycker sitter bra. Men kanske kan det ändras, fördelen är ju att länken iaf funkar på 42:an rent proportionelligt, på XL så varken såg det bra ut eller satt perfekt (avsaknaden av mikrojustering är en rätt irriterande detalj...).
 

Ninen79

Audemars
När jag hade min XL orange så tyckte jag den passar bäst på gummit, det var skönare och satt som ett smack på handleden.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ge 42an en chans, jag tror du kommer börja tycka om den. När man tittar på vad som säljs på begagnat marknaden så är det min uppfattning att det är 45an som flippas mest.
Om det beror på att fler sålts eller inte vet jag inte men jag tror att 42 är den som vinner i längden.

Mina 5 ören.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är en vanesak, jag fastnade för XL då jag tyckte proportionerna var bra i tavlan och den kändes liksom rejälare, hade kunnat fega och köpa 42an, men just jag fastnade för XL.
Fast kör nästan aldrig mitt gummi, då det känns, knepigt.
 

Jörgen N

Omega
Har provat både länk och gummi med PO XL.
Föredrar faktiskt gummi till XL, den är skönare att bära.

POXL2_zps567526b9.jpg


Skillnaden mellan 42 och 45 är inte så stor som man tror...
Nu är min klocka närmare kameran så det är lite miss visande.
IMAG0067.jpg
 
Ser ut som du har länken lite väl tight.
Jag hade oftast min 42 mm. på ett mesh, 4mm. tjockt och det var toppen!
45millimetraren hade jag i 2 dagar. Den blev alldeles för "blaffig" för mig.
 
Topp