Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga till er med en 45mm Planet ocean (2500-verk)...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jockinho, 2 februari 2013.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    upplever ni att den känns större på länk än på originalgummit? Kunde idag, överraskande, tyvärr konstatera att 42mm kändes lite liten på såväl länk som gummi medan 45mm ser lite stor ut på länken då ändlänken buktar ut så mkt från handleden. I övrigt gillar jag 45mm bredden. Gillar PO:n med originalgummit men inte lyckats finna en 45mm för test därav frågan.

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Trams! 42 är inte för litet, bara att vänja sig.

3. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Har inget problem med mindre ur och 42mm borde vara perfekt men upplevde den som mindre än 007:an som jag tycker sitter bra. Men kanske kan det ändras, fördelen är ju att länken iaf funkar på 42:an rent proportionelligt, på XL så varken såg det bra ut eller satt perfekt (avsaknaden av mikrojustering är en rätt irriterande detalj...).

4. Panerai Jocke, Panerai...

5. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    När jag hade min XL orange så tyckte jag den passar bäst på gummit, det var skönare och satt som ett smack på handleden.

6. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Ge 42an en chans, jag tror du kommer börja tycka om den. När man tittar på vad som säljs på begagnat marknaden så är det min uppfattning att det är 45an som flippas mest.
    Om det beror på att fler sålts eller inte vet jag inte men jag tror att 42 är den som vinner i längden.

Mina 5 ören.

7. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Är en vanesak, jag fastnade för XL då jag tyckte proportionerna var bra i tavlan och den kändes liksom rejälare, hade kunnat fega och köpa 42an, men just jag fastnade för XL.
    Fast kör nästan aldrig mitt gummi, då det känns, knepigt.

8. Jörgen N

Jörgen N Bonde

Har provat både länk och gummi med PO XL.
    Föredrar faktiskt gummi till XL, den är skönare att bära.

Skillnaden mellan 42 och 45 är inte så stor som man tror...
    Nu är min klocka närmare kameran så det är lite miss visande.

9. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Ser ut som du har länken lite väl tight.
    Jag hade oftast min 42 mm. på ett mesh, 4mm. tjockt och det var toppen!
    45millimetraren hade jag i 2 dagar. Den blev alldeles för "blaffig" för mig.

10. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Har fortfarande svårt släppa PO:n så kanske får ta det jag hittar :mrgreen:

Mårtenssons ur Brookfield