• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga till Rolexexpertisen

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Hur ofta lanserar Rolex nya modeller och hur ofta uppdaterar de befintliga? Den nya GMT'n tex. Kom ut typ 2007 - när kan man tänka sig att det kommer ett helt nytt utseende? Modeller som inte säljs lika mycket -typ som MG (vad jag har förstått) - tenderar Rolex att plocka bort dessa modeller ur sortimentet? Antar att de aldrig sänker priser på mindre populära modeller?

Lite intresserad av deras strategier. En sak jag gillar är just att man kan köpa en sub som sett likadan ut i 30 år...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Väldigt sällan skulle jag säga, de senaste åren har det hänt en hel del med stora uppgraderingar av befintliga modeller och större versisioner av DD och DJ men tidigare har det mest varit "små" förändringar, tex vitguldsindex på subbar och GMT ist för målade och safir ist för plexi, kanske inte små för oss här på forumet men för gemeneman. Nya subbarna och GMT är ju "helt" nya modeller med fetare case och keramiska vridringar och solida länkar. Och nej dom plockar sällan bort modeller, alla modellerna har funnits väldigt länge med undantag för MG som kom tillbaka för några år sedan i en ny verision. Priserna har dom mig veterligen aldrig sänkt i modern tid, men dom är väldigt duktiga på att höja.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Airbus skrev:
Hej,

Hur ofta lanserar Rolex nya modeller och hur ofta uppdaterar de befintliga? Den nya GMT'n tex. Kom ut typ 2007 - när kan man tänka sig att det kommer ett helt nytt utseende? Modeller som inte säljs lika mycket -typ som MG (vad jag har förstått) - tenderar Rolex att plocka bort dessa modeller ur sortimentet? Antar att de aldrig sänker priser på mindre populära modeller?

Lite intresserad av deras strategier. En sak jag gillar är just att man kan köpa en sub som sett likadan ut i 30 år...

"Nya" modeller är en definitionsfråga - jag skulle påstå att det är närmare 25 år mellan generationsväxlingarna hos Rolex (bortsett från mindre facelifts).
 

paradis

Audemars
Airbus skrev:
Hej,

Hur ofta lanserar Rolex nya modeller och hur ofta uppdaterar de befintliga? Den nya GMT'n tex. Kom ut typ 2007 - när kan man tänka sig att det kommer ett helt nytt utseende? Modeller som inte säljs lika mycket -typ som MG (vad jag har förstått) - tenderar Rolex att plocka bort dessa modeller ur sortimentet? Antar att de aldrig sänker priser på mindre populära modeller?

Lite intresserad av deras strategier. En sak jag gillar är just att man kan köpa en sub som sett likadan ut i 30 år...

Tror inte dom behöver,nya modeller.Dom som redan finns,säljes otroligt bra ock med en prisökning på ca.7-9% varje år.Rolex är mycket stabilt märke.Hoppas att dom behåller det så.Sedan finns några modeller som kanske inte har sålt som tänkt,Milgauss.....!!!!
 
Topp