• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågesport!

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Fick ett spel i julklapp som jag inte har kollat på fröns idag (oförskämd jag är)
Fick syn på några klockfrågor som jag tänker dela med mig! Om ni inte kan svaren så lovar jag återkomma med svar! ;)

Fråga 1
1.jpg


Fråga 2
2.jpg


Fråga 3
3.jpg


Fråga 4
4.jpg


Fråga 5
5.jpg



Fråga 6 (Fråga till Målarn)
6.jpg


Fråga 7 (Ännu en fråga till Målarn)
7.jpg


Fråga 8 (En fråga för eliten)
8.jpg
 
Senast ändrad:

Rber

Audemars
2-Faktor
Sitter på luren nu så kan inte svara på frågorna, men jag kan bidra med ett jumbo-pris! ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vintage92 skrev:
Fick ett spel i julklapp som jag inte har kollat på fröns idag (oförskämd jag är)
Fick syn på några klockfrågor som jag tänker dela med mig! Om ni inte kan svaren så lovar jag återkomma med svar! ;)

Fråga 1
odtOjXK.jpg

Sant
Fråga 2
ePPL4Y0.jpg

Ja, självklart :)
Fråga 3
p4jBEhv.jpg

Den har både en fram och baksida som kan vändas.
Fråga 4
hWqEDNT.jpg

London
Fråga 5
7UHYY3q.jpg

Vet ej
Fråga 6 (Fråga till Målarn)
ctyo8eR.jpg


Fråga 7 (Ännu en fråga till Målarn)
semKw3s.jpg


Fråga 8 (En fråga för eliten)
WdWn6K3.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
@80talisten Är du säker på Reservon? :mrgreen:

Föresten tycker jag att fråga ett kan misstolkas, jag läser det som om varenda Zenith har tourbillion, vilket är falskt. Men att en tourbillion gör att urverkets påverkan från gravitation minskas kraftigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jävla irriterande frågesport. Jag fick Rolex-frågan när jag spelade det och de andra deltagarna fick en lektion i urverk och olika bph av mig, samt hur det påverkar klockan. :mrgreen:
 
Topp