• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor ang SMP300

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Vem fan köper en seamaster för att flasha med? Och status? Den försvann väl med pierce brosnan

Med det där med status menade jag precis så som den här tråden har urartat. Statusen mellan quartz och automatisk. Oavsett quartz eller auto så går ju visarna i princip likadant. Jag håller med om att mekaniska ur känns bättre, även om man inte ser själva verket. Quartz har sina fördelar, men om det bara skiljer en eller två tusenlappar så känns det mekaniska mer gediget. Å andra sidan har jag en jättefin mekanisk klocka, mm300, så en billigare quartz kanske inte skulle skada så mycket.

Tack för intresset för denna tråden ska jag tillägga!
 

morrism

Audemars
Jag tycker t.ex Longines Hydroconquest är både snyggare och mer status än en smp300 kostar lika mycket ny som en begagnad smp
 
Topp